In september en oktober, als mensen teruggekeerd zijn van vakantie en de hoge energierekeningen op de mat vallen, dan zal de hand op de knip gaan, zo was de verwachting. Dit schrijft Hans Steenbergen van Food Inspiration. Het CBS meldt echter dat de economie het vierde kwartaal van vorig jaar groeide met 0,6%. Vooral consumenten gaven meer uit aan diensten, horeca en recreatie. Uit cijfers van Foodstep blijkt dat foodservice een relatief goed vierde kwartaal heeft gedraaid. Afgezet tegen 2019, is er sprake van een teruggang van slechts 0,6% in inkoopwaarde. Ook januari 2023 is een goede maand geweest. Hoe kan dit? Is de consument nog wel rationeel?
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Compass Group neemt Vermaat definitief over
-
"Belgische keuken verdient meer internationale erkenning"
-
Bijna 7 procent Nederlandse bedrijven ervaart problematische schulden
-
Jitse Groen stopt als CEO van Just Eat Takeaway.com
-
Horeca en retail groeien in najaar 2025, maar tempo vlakt af
-
Food100: dit zijn de 6 Foodhelden van 2025
-
Ivo Steffens nieuwe algemeen directeur Vermaat Nederland
-
Gids voor natuurinclusieve catering moet inkopers helpen bij verduurzaming
-
"Flower sprouts passen perfect binnen ons ruime foodservice-assortiment"
-
Nederlandse chefs in de prijzen bij We’re Smart Awards in Londen