Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Argentinië hoopt op een beter peren-exportseizoen

Peren uit Argentinië worden vanaf januari 2023 verscheept naar de wereldmarkten van Azië en het Midden-Oosten, Noord-Amerika, Europa en LATAM. Damian Zetone, Sales Director bij Fruit World S.A. in Argentinië: "De eerste signalen van de markten wijzen op prima belangstelling voor William's, Beurre D´Anjou en Packham's peren. Momenteel voeren we gesprekken met meerdere klanten met als doel programma-afspraken te maken voor het seizoen. Ons doel is om de portefeuille van onze klanten uit te breiden, maar altijd een product van hoge kwaliteit te garanderen. Op korte termijn verwachten we uitstekend fruit te oogsten voor het seizoen 2023."

Hij hoopt dat de Argentijnse peren- en appelsector een beter seizoen zal hebben na de uitdagingen van het afgelopen seizoen. "Het perenseizoen van 2022 was complexer dan verwacht. De oorlog, in combinatie met de stijgingen van de transportkosten hebben de zaken wereldwijd sterk beïnvloed. Door dat scenario hebben we onze koers gewijzigd en werd het volume voornamelijk geabsorbeerd door LATAM, Israël, Singapore, Noord-Amerika en andere specifieke markten in Europa die niet zo hard getroffen waren."

"Toch kon het bedrijf het bedrijfsplan zonder veel pijn uitvoeren dankzij fruit van hoge kwaliteit en een goed voorraadbeheer. Wij geloven dat het hebben van kwaliteitsproducten essentieel is om eventuele onvoorziene omstandigheden het hoofd te bieden. Voor het seizoen van 2023 verwachten we onze activiteiten uit te breiden over verschillende regio's, maar vooral gericht op Noord-Amerika en Azië, waar we ruimte zien om te groeien," legt Zetone uit. 

Fruit World beheert de merken Don Elias en Los Andes. Fruit World S.A. is een bedrijf dat gevestigd is in de hoge vallei van Rio Negro, Patagonië, Argentinië. Het bedrijf beslaat het hele end-to-end productieproces, wat betekent dat het fruit in eigen, lokale boomgaarden wordt geproduceerd en geteeld. Na de oogst wordt het fruit verpakt in hun eigen pakhuisfaciliteiten.

"Het bedrijf is bekend om zijn grote commerciële ervaring, aangezien het lange tijd een van de grootste exporteurs van peren en appels over de hele wereld is geweest. Doordat wij het hele productieproces in eigen handen hebben, kunnen wij de beste kwaliteit van onze producten garanderen, en de volledige controle erover. Momenteel bestaat de productie voornamelijk uit peren (80%) en appels (20%), die worden geëxporteerd naar verschillende bestemmingen over de hele wereld en verkocht via onze merken Don Elias en Los Andes. Don Elias is de naam van een van de pioniers van de perenproductie in Argentinië, Don Elias Zetone, die zijn leven vol passie heeft gewijd aan de ontwikkeling van zijn edele vrucht in het land. Los Andes is een eerbetoon aan de nabijheid van het Andesgebergte, een gebied met unieke klimatologische en agronomische omstandigheden die nergens anders ter wereld te vinden zijn," aldus Zetone.

Het bedrijf teelt verschillende perenrassen, waaronder het William's/Bartlett-ras, dat over de hele wereld bekend is omdat het het meest gevraagde ras is met een "echte" perensmaak. De oogst van het ras begint in januari. Anderzijds is Packham's Triumph een doorgaans groot ras met een groene schil, dat in februari wordt geoogst. Het ras Beurre D´Anjou is een traditionele Franse peer met groene schil, waarvan de oogst eind januari/begin februari begint. Het ras Red Bartlett is een mutatie van de William's, maar met een rode schil die bij rijpheid zeer helder kleurt, waarbij de oogst eind januari/begin februari begint.

"Gedurende het jaar is Fruit World voortdurend bezig om de kwaliteit van zijn producten te verbeteren en te waarborgen en jaar na jaar een beter fruit te verkrijgen. Ons doel is de beste peren uit de High Valley van de Rio Negro te verkopen. Wij werken voortdurend aan de verbetering van onze knowhow, conserveringsprocessen en certificeringen met als doel de ervaring van onze klanten te vergroten. Wij exporteren 15.000 ton over de hele wereld, waarvan 30% naar Azië en het Midden-Oosten gaat, 24% naar Europa, 40% naar LATAM en 6% naar Noord-Amerika. Noord-Amerika en Azië zijn de markten die we verder willen ontwikkelen," besluit Zetone.

Voor meer informatie:
Emilia Orlando
Fruit World
Tel: +54 9 11 326 74980
Email: eorlando@fruitworld.com.ar 
www.fruitworld.com.ar 

Publicatiedatum: