Nederland: Jumbo werkt samen met Hanshow om digitale transitie te versnellen
De Nederlandse supermarktketen Jumbo werkt samen met de Chinese retailtechnologie-leverancier Hanshow om de digitale transformatie te versnellen. De samenwerking is onderdeel van Jumbo's digitaliseringsstrategie en houdt in dat Hanshow meer dan 11 mln elektronische schaplabels (ESL's) zal installeren in alle 700 winkels van de retailer. Hanshow heeft zijn oplossingen al in meer dan 250 Jumbo-winkels geïnstalleerd.
De invoering van ESL's is bedoeld om het voorraadbeheer te verbeteren en het orderverzamelen te versnellen, maar ook om gecentraliseerde prijsupdates en foutloze etikettering voor klanten mogelijk te maken. "Correcte prijzen in het schap en de mogelijkheid om snel en efficiënt te reageren op marktontwikkelingen zijn hiervoor essentieel. De technologie van Hanshow draagt hieraan bij." Daarnaast sluit het gebruik van ESL aan bij de duurzaamheidsinspanningen van Jumbo door jaarlijks 'honderdduizenden' papieren prijskaartjes te besparen.
Bron : Retail-Insight
Turkije: Winkeliers kunnen zwaardere straffen tegemoet zien
Vorige week legde het Turkse ministerie van Handel boetes op aan 21 supermarktketens en bedrijven voor een bedrag van € 485.129 in verband met de exorbitante prijzen die zij rekenen en het aanleggen van voorraden. Supermarktketens worden nu mogelijk nog zwaarder gestraft en er komt nieuwe regelgeving voor de sector nu de autoriteiten hun prijzen en andere praktijken onder de loep nemen. Nadat president Erdoğan eerder deze week zei dat boetes niet genoeg lijken te doen, zijn alle ogen nu gericht op mogelijke maatregelen in de retail. "We hebben naar aanleiding van de inspecties de nodige maatregelen genomen en zullen dat ook blijven doen. Misschien zijn er nog andere maatregelen nodig," aldus Erdoğan. Andere maatregelen dan boetes kunnen tijdens de volgende kabinetsvergadering worden besproken, voegde hij eraan toe.
Bron: Hurriyet Daily News