Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Delhaize en Lidl België leiden in duurzaamheid, maar "veel ruimte voor verbetering"

VK: Unitas Wholesale benoemt voormalig Morrisons-directeur tot Trading Controller
Peter Burleigh is benoemd tot de nieuwe Trading Controller voor de categorie levensmiddelen bij Unitas Wholesale. Voordat Burleigh de rol bij de inkoopgroep op zich nam, werkte hij 25 jaar in senior handelsfuncties bij Morrisons. Hij verliet de supermarkt in 2020 en was laatstelijk directeur bij een bedrijf genaamd FMCG Global.
John Kinney, algemeen directeur van Unitas Wholesale, merkte op: "Ik ben verheugd om Peter bij Unitas te verwelkomen op zo'n belangrijk moment in onze ontwikkeling nu we doorgaan met het opnieuw vormgeven van de organisatie. Peter is een geweldige aanvulling op ons bedrijf en heeft de vaardigheden en ervaring die we zoeken om de ontwikkeling van de retailcategorie voort te zetten."
Bron: KamCity 

België: Delhaize en Lidl leiden in duurzaamheid, maar "veel ruimte voor verbetering"
Belgische supermarkten doen nog te weinig voor milieu en klimaat: ze schuiven de verantwoordelijkheid grotendeels af op hun consumenten. Delhaize en Lidl komen naar voren als koplopers, maar de verschillen tussen de ketens zijn klein. 
Doen de supermarkten in België voldoende inspanningen om plantaardig en duurzaam geproduceerde voeding te promoten en ontbossing en voedselverspilling tegen te gaan? Denktank Questionmark deed een audit bij Colruyt, Delhaize, Carrefour, Aldi en Lidl, die in België samen een marktaandeel van 80% hebben. De studie, Superlist Milieu België genaamd, onderzocht het productaanbod, de winkelomgeving, de aanbiedingen en het beleid van de ketens. De algemene conclusie is duidelijk: supermarkten laten kansen liggen.
Lidl en Delhaize komen als algemene koplopers naar voren, maar de verschillen tussen de supermarkten zijn klein en elke keten legt andere accenten. In de overgang naar minder vlees en meer groenten doet Delhaize het beter dan Lidl, Aldi en Carrefour. Delhaize is ook een stap vooruit in het beleid tegen voedselverspilling, maar loopt ernstig achter in acties voor duurzame landbouw en tegen ontbossing. Op dit gebied lopen Carrefour, Aldi en vooral Lidl voorop in België. Colruyt zit voor elk onderwerp in het midden. In absolute termen heeft elke supermarkt nog veel ruimte voor verbetering.
De volledige enquête vindt u hier
Bron: RetailDetail 

Publicatiedatum: