Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Melinda (Italië)

"Inzetten op merkbekendheid en duurzaamheid loont in tijden van crisis"

"We bewandelen al jaren de weg van duurzaamheid. Momenteel krijgen we de kans het grote publiek te vertellen over dit engagement in onze tv-commercials en in de huidige crisistijden profiteren we ook van deze keuze die we jaren terug hebben gemaakt", zegt Andrea Fedrizzi, marketing- en communicatiemanager van het Melinda Consortium uit de Noord-Italiaanse regio Trentino. We ontmoetten hem ter gelegenheid van de Interpoma 2022.

Andrea Fedrizzi

Naast geïntegreerde plaagbestrijding, investeringen in onderzoek en "natuurlijke" bewaringsmethoden voor appelen (bijvoorbeeld in grotten), past Melinda druppelirrigatie toe in alle appelboomgaarden van haar 4.000 telers. "Dat vind je niet zo vlug elders in de wereld. Druppelirrigatie blijft vandaag de dag nog steeds een methode die door een minderheid wordt toegepast. Wij hebben het wel en daarom konden we ook dit droge jaar beter het hoofd bieden." 
Sinds ongeveer een jaar is Ernesto Seppi de nieuwe voorzitter van het Melinda Consortium. Hij is een van de belangrijkste appeltelers in de vallei.

De voorzitter van het Melinda Consortium, Ernesto Seppi (aan de microfoon), tijdens de presentatie van het clubras Morgana, een project waaraan ook Melinda deelneemt als teeltpartner.

"Ernesto is een man met veel enthousiasme en ervaring", zegt Fedrizzi. "Hij wil dingen realiseren en een tastbare impact hebben op de toekomst van ons Consortium. Hij wil dat Melinda blijft groeien, voortbouwend op de solide fundamenten die tot nu toe al zijn gelegd."

De appeloogst van het consortium is weliswaar zo'n 10% lager dan vorig seizoen, maar is van uitstekende kwaliteit. "Dit neemt niet weg dat we ons zorgen blijven maken in deze moeilijke tijden. Er is niet alleen de kostenstijging, maar ook de dalende koopkracht van de consumenten. Het is afwachten hoe de situatie de komende 5-6 maanden zal evolueren. We kunnen gelukkig wel steunen op de bekendheid van ons merk, dankzij een werk van lange adem dat ons nu leider heeft gemaakt op de Italiaanse appelmarkt. In tijden van crisis zie je of er stevige fundamenten liggen," besluit Ernesto.

Publicatiedatum: