Metro ziet omzet met dubbele cijfers groeien in vierde kwartaal

Luxemburg: "Onperfekt" geeft klasse II AGF een tweede kans
Terwijl in Ettelbruck voeding wordt uitgedeeld aan mensen in nood, gooien veel andere instellingen gewoon eten weg, terwijl het vaak nog perfect eetbaar is. Om dit te voorkomen zijn drie vrienden begin 2020 het initiatief Onperfekt gestart om voeding uit te delen die niet voldoet aan de "schoonheidsnormen" van de moderne supermarkten. Ze begonnen met een pop-upmarkt in Hosingen voordat ze hun eigen winkel openden in Marnach. Om 8 uur 's ochtends vullen Julia Gregor en Nathalie Malget de schappen van hun winkel aan. Ze verkopen vooral groenten en fruit, maar ook kruiden, bier, zuivelproducten en op zaterdag ook brood.
Bron: today.rtl.lu 

Duitsland: Groothandel Metro ziet omzet met dubbele cijfers groeien in vierde kwartaal
Groothandelsgigant Metro AG heeft voor het 4e kwartaal van zijn boekjaar een omzetstijging van 11,8% gemeld, of 12,1% groei in euro. De groep zei dat de groei te danken was aan alle segmenten van zijn activiteiten, waaronder winkel-, bezorg- en Metro-markten en dat de omzetgroei voor de periode "in lijn met de verwachtingen" was. Het bedrijf voegde eraan toe dat de uitvoering van zijn sCore-strategie 'goed vordert'.
Bron: esmmagazine.com 

Zweden: Axfood boekt netto-omzetgroei van 36,1% in derde kwartaal
De Zweedse retailer Axfood heeft voor het derde kwartaal van zijn boekjaar een stijging van de netto-omzet met 36,1% gemeld tot € 1,7 mld. De retailomzet bedroeg € 1,3 mld , een stijging van 15,5% op jaarbasis, terwijl het bedrijfsresultaat uitkwam op € 88,4 mld.
Bron: esmmagazine.com 

2022: 74% Nederlandse consumenten koopt online
In het eerste kwartaal van dit jaar kocht 74% van de Nederlandse consumenten diensten of goederen online. Dit is een daling van 3% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Consumenten kochten ook minder fysieke dan digitale producten online. Vorig jaar bestelde 77% van de Nederlandse consumenten nog iets online. Dit heeft te maken met de lockdowns tijdens de Covid-19-pandemie, waardoor meer mensen online bestelden. Deze bevindingen komen uit het nieuwste onderzoek naar IT-gebruik door Nederlandse huishoudens van het CBS over Q1 2022. Aan het onderzoek deden ruim 6.000 mensen van 12 jaar en ouder mee.
Bron: ecommercenews.eu 

Deliveroo verwacht lagere omzetgroei te midden van 'aanhoudende economische onzekerheid'
Deliveroo heeft zijn omzetverwachtingen voor het hele jaar verlaagd en "past zich financieel aan" te midden van "aanhoudende economische onzekerheid". De hoeveelheid orders van Deliveroo zijn met 1% gedaald, maar de gemiddelde orderwaarde is wereldwijd met 9% gestegen tot € 26,75. In het VK en Ierland is dit met 6% gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar en met 3% sinds de update van het tweede kwartaal tot € 25,58. De omzetgroei is in deze markt ook met 11% gestegen tot €1136 mln doordat de bestellingen van Deliveroo met 5% zijn toegenomen tot 37,7 mln.
Bron: grocerygazette.co.uk 

StrongPoint installeert 's werelds eerste AutoStore-oplossing met diepvriesafdeling
StrongPoint ASA, een leverancier van retailtechnologie, is gekozen om 's werelds eerste AutoStore-oplossing te ontwerpen en te installeren die speciaal is gebouwd voor levensmiddelenbeheer en die drie temperatuurzones heeft: omgeving, gekoeld en nu ook diepgevroren. StrongPoint is de eerste en enige op levensmiddelen gerichte distributiepartner van AutoStore.
Bron: businesswire.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw ad-blocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw Adblocker.