Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sainsbury's: Terugkeer van de 'Great fruit & veg challenge' deze zomer

Zwitserland: Spar implementeert nieuw Eurospar-concept in twee winkels in Davos
Spar Zwitserland heeft twee Eurospar-winkels in Davos, Davos-Platz en Davos-Dorf, heropend met het nieuwe Eurospar-concept dat in juni 2021 in Zwitserland is geïntroduceerd. De nieuw ontworpen Eurospar-marktkramen bieden een nog breder assortiment verse producten dan voorheen, grotendeels van regionale telers. Naast een gevarieerd aanbod van groenten en fruit heeft Spar Zwitserland ook een nieuwe nul-verpakkingsdispenser voor losse noten geïnstalleerd.
Bron: spar-international.com 

Prijzen van levensmiddelen in VK bereiken 'bijna recordhoogte', volgens Kantar
De prijzen van levensmiddelen in het Verenigd Koninkrijk "blijven stijgen tot bijna recordhoogten", aldus Kantar, dat onthulde dat de inflatie van vergelijkbare levensmiddelenprijzen over de meest recente periode van vier weken 9,9% bedroeg. In de 12 weken tot 10 juli groeide de omzet van Britse supermarkten met 0,1%, de eerste keer dat de markt groei registreerde sinds april 2021.
Bron: esmmagazine.com 

Druivennieuws: Sainsbury's beloont shoppers met bonus Nectar-punten wanneer de ''Great fruit & veg challenge'' terugkeert
Sainsbury's heeft de terugkeer aangekondigd van de 'Great fruit & veg challenge' deze zomer, waarbij klanten de kans krijgen om tot 750 extra bonus Nectar-punten te verdienen. De wedstrijd wordt nu voor het derde jaar gehouden en bijna 1 mln klanten hebben al meegedaan, met maar liefst 106 mln porties groenten en fruit die tijdens de wedstrijd zijn gekocht. De uitdaging loopt van maandag 18 juli tot vrijdag 2 september en maakt gebruik van leuke, interactieve doelen om klanten aan te moedigen meer fruit en groenten te kopen tijdens het winkelen bij Sainsbury's. In ruil daarvoor worden ze beloond met bonus Nectar-punten die kunnen worden besteed bij partners zoals Sainsbury's, Argos en Habitat.
Bron: about.sainsburys.co.uk 

Trigo, Aldi Nord openen Nederlands eerste AI-aangedreven kassaloze supermarkt
Trigo, een in Israël gevestigd computervisiebedrijf dat gespecialiseerd is in wrijvingsloze kassatechnologie, rolt samen met de Duitse discount-supermarktgigant Aldi Nord een AI-aangedreven kassaloze supermarkt uit in Utrecht. Op woensdag 20 juli opent Aldi Nederland de deuren van Aldi Shop & Go, een AI-aangedreven autonome supermarkt van 370 m2 waar klanten naar binnen kunnen lopen, hun artikelen kunnen kiezen en gewoon naar buiten kunnen lopen zonder in de rij bij de kassa te hoeven staan of artikelen te hoeven scannen. Trigo past zijn algoritmen toe op schapsensoren en aan het plafond gemonteerde camera's die de bewegingen en productkeuzes van het winkelend publiek analyseren. Betalingen en ontvangstbewijzen worden digitaal afgehandeld.
Bron: businesswire.com 

Russen kopen goedkopere voedingsmiddelen nu inkomens dalen, aldus toonaangevende retailer
Het Russische winkelpubliek schakelt over op goedkopere voedingsproducten omdat het reële beschikbare inkomen daalt, zegt de grootste foodretailer van het land, X5 Group, nu de hoge inflatie de koopkracht ondermijnt. Deflatoire factoren, waaronder de sterker wordende roebel en het toegenomen aanbod van fruit, groenten, eieren en suiker, vertragen dat groeitempo echter, aldus de retailer.
Bron: reuters.com 

VK: Universiteit en Asda kondigen datapartnerschap aan
Asda en de universiteit hebben hun krachten gebundeld om meer inzicht te krijgen in dringende maatschappelijke uitdagingen zoals voeding, milieu- en gezondheidskwesties via een strategisch datapartnerschap. De twee instellingen hebben een overeenkomst ondertekend waardoor de in Leeds gevestigde retailer en het Leeds Institute for Data Analytics (Lida) van de universiteit zullen samenwerken aan een reeks onderzoeksprojecten. Als onderdeel van het officiële partnerschap zullen datawetenschappers van het Lida samenwerken met Asda om meer inzicht te krijgen in de gewoonten en voorkeuren van klanten, om zo beslissingen te kunnen nemen over bijvoorbeeld toekomstige winkellocaties en de efficiëntie van voedselvoorzieningsketens te verbeteren.
Bron: leeds.ac.uk 

 

Publicatiedatum: