Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Online retailer Gorillas lanceert huismerk

Volgens GlobalData, een data- en analysebedrijf, vertrouwt de online retailer Gorillas met de lancering van zijn huismerkassortiment erop dat consumenten hun online winkelgewoonten van tijdens de coronapandemie behouden.

De lancering van een huismerkassortiment zal zeker aanslaan bij 54% van de Europeanen, een groep die, hoewel ze in financieel moeilijk vaarwater terechtkomt, toch nog op zoek is naar voordelige winkelmogelijkheden, zo geeft GlobalData aan. Aangezien de coronapandemie het consumentengedrag heeft veranderd, moeten retailers zoals Gorillas on-demand levering nu beschouwen als een flexibele methode van online winkelen.

"Twee derde van de consumenten is nog steeds op hun hoede om winkels te bezoeken vanwege Covid-19, waardoor een omvangrijke consumentenbasis geneigd is tot betaalbare en veiligere bezorgopties voor hun boodschappen. De hoge inflatie en de stijgende energierekeningen hebben de bezorgde consumenten er echter toe aangezet om te bezuinigen op niet-essentiële uitgaven, wat dit potentieel zou kunnen verstikken. Afhaalmaaltijden zullen naar verwachting in 2025 bijna 39% van de foodservicetransacties uitmaken, een duidelijke stijging ten opzichte van het aandeel van 29% in 2019, net vóór de pandemie", zegt George Henry, Consumer Analyst bij GlobalData.

Maar zelfs met de inflatie die het budget van de consument onder druk zet, bleek uit de enquête van GlobalData, met gegevens over het tweede kwartaal van 2022, dat meer dan een derde van de wereldwijde consumenten gelooft dat waar voor hun geld hoge kwaliteit betekent. Dit suggereert dat on-demand bezorgdiensten een plaats kunnen veroveren in een tijd van financiële tegenspoed, zolang consumenten denken dat het een meerwaarde biedt, zoals producten en diensten van topkwaliteit.

"Quick-commerce werd enorm populair na de corona-uitbraak, toen de bewegingsvrijheid werd beperkt. De meerkost werd gerechtvaardigd door het gemak dat Q-commerce bood aan de huishoudens. Nu we de pandemie achter ons laten, is Gorillas er duidelijk van overtuigd dat consumenten ook voor goedkopere artikelen iets meer willen betalen voor gemak, zelfs in tijden van inflatie", vervolgt Henry.

"Het bedrijf gokt erop dat consumenten die de afgelopen twee jaar voor Q-commerce waren gewonnen, hun online gewoonten behouden. Hoewel de ontwikkeling van nieuwe producten vaak voortkomt uit een crisis, is het zeker een risico om zo'n groot productaanbod te lanceren op een moment dat de inflatie in de eurozone in de maand mei 8,1% bedroeg", besluit Henry.

Voor meer informatie:
George Henry
GlobalData
Tel: +44 (0)207 936 6400 (VK)
pr@globaldata.com
www.globaldata.com 

Publicatiedatum: