Omzet levensmiddelen daalde vorig jaar in Frankrijk met 2,2%
De omzet van de Franse levensmiddelenmarkt is vorig jaar met 2,2% gedaald in termen van waarde en met 3,6% in termen van omvang, in vergelijking met een ongewoon 2020, zo blijkt uit nieuwe gegevens van Kantar. Uit de gegevens blijkt dat de prijsinflatie in de loop van 2021 niet veel invloed heeft gehad, met prijzen die in de loop van het jaar in totaal zelfs zijn gedaald (met 0,5%), en consumenten die "bereid zijn meer te betalen voor premiumproducten", aldus Gaëlle Le Floch, marketingdirecteur bij Kantar Worldpanel Frankrijk.
Bron: esmmagazine.com
VK: Aardappelmelk Dug nu verkrijgbaar in het convenience-kanaal
De plantaardige melk Dug op basis van aardappelen is nu verkrijgbaar in het conveniencekanaal via een samenwerking met Bestway Wholesale. Bestway heeft alle 3 de Dug-varianten op voorraad: Barista, Original en Unsweetened aardappelmelk (€ 2,14) in 30 van haar cash en carry depots en is de eerste convenienceretailer die Dug op de markt brengt.
Bron: conveniencestore.co.uk
Finland: Kesko Group ziet omzet in januari met 7,7% stijgen
Retail conglomeraat Kesko rapporteerde een omzetgroei van 7,7% in januari, tot € 823,4 mln, vergeleken met dezelfde periode in 2021. De groep liet sterke prestaties optekenen in de afdeling levensmiddelen en in de bouw- en bouwdienstensector. In het segment levensmiddelen bedroeg de omzet in januari € 430,7 mln, een stijging van 3,4%.
Bron: esmmagazine.com
Duitsland Europa's e-commerce leider in 2025
Vorig jaar genereerden Duitsland, het VK, Frankrijk en Italië 60% van de totale Europese e-commerce omzet. Het Verenigd Koninkrijk is momenteel de leider in e-commerce in Europa, zelfs na Brexit. Verwacht wordt echter dat Duitsland die plaats tegen 2025 zal overnemen. De Europese e-handel is de afgelopen jaren gestaag gegroeid, vooral sinds de uitbraak van het coronavirus. Volgens recente cijfers van Statista neemt de onlineverkoop een steeds groter deel van de totale retailverkoop op het Europese continent voor zijn rekening. In 2021 bedroeg dit aandeel 19% in Centraal- en West-Europa. Dit is een stijging van 6% in vergelijking met 2019, vóór de pandemie.
Bron: ecommercenews.eu
Everli en Carrefour breiden hun partnerschap uit tot 10 Franse steden en beginnen in Parijs
Na de aankondiging van hun internationale commerciële overeenkomst, starten Everli en Carrefour hun partnerschap in 10 steden in Frankrijk. Na de uitbreiding van zijn internationale commerciële overeenkomst met Everli, Europa's grootste e-grocery marktplaats, naar Frankrijk, heeft Carrefour zijn hypermarkten en supermarkten beschikbaar gesteld op het platform in 10 steden: Lille, Lyon, Nice, Toulouse, Bordeaux, Montpellier, Nantes, Grenoble, Rennes, Parijs en hun omliggende voorsteden.
Bron: carrefour.com