Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eerste "Pick&Go" winkel van Netto Marken-Discount

Plafondsensoren, slimme schap-technologie en verschillende mini-pc's en server-units maken volledig autonoom winkelen zonder kassa's mogelijk in de nieuwe pilotwinkel van Netto Marken-Discount. Netto is de eerste fooddiscounter ter wereld die deze innovatieve Pick&Go technologie test in München Schwabing. Klanten openen de Netto app bij binnenkomst in de winkel en worden automatisch geïntroduceerd tot de nieuwe Pick&Go functie. Als klanten de bestaande betaalfunctie van de Netto app al hebben ingesteld, melden zij zich bij binnenkomst in de winkel via een QR
code aan voor de Pick&Go service, plaatsen alle gewenste producten in hun eigen boodschappentas en verlaten de winkel weer met een QR scan via een express-uitgang. Het aankoopbedrag wordt automatisch afgeschreven via de in de app opgeslagen betaalmethode. Op deze manier creëert Netto een snellere en tegelijkertijd contact-verminderde winkelervaring.

Of het nu gaat om noedels, tomaten of shampoo, klanten pakken de gewenste producten uit de Netto schappen, doen ze in hun boodschappentas en de rekening verschijnt na het verlaten van de winkel automatisch in de app. Deze nieuwe vorm van winkelen wordt mogelijk gemaakt door in de rekken en plafonds geïntegreerde sensoren, die de afgenomen producten registreren en aan de respectieve personen toewijzen. De bescherming van de privacy en de gegevensbeveiliging zijn volledig gewaarborgd: De technologie die wordt gebruikt door Trigo Vision, een bedrijf dat gespecialiseerd is in computervisie, is DSGVO-conform: er is geen gezichtsherkenning, de bewegingsgegevens van de shoppers blijven anoniem en er worden geen biometrische gegevens opgeslagen.

Om ervoor te zorgen dat klanten, die minder handig zijn met hun smartphone, toch kunnen blijven winkelen in het testfiliaal in München, heeft Netto gekozen voor een hybride concept: Dit betekent dat conventioneel winkelen nog steeds mogelijk is. Zoals gebruikelijk zullen de medewerkers van de ca. 220 m² grote winkel in München zich bezighouden met de dagelijkse taken, zoals het bestellen van producten, het plaatsen, het afhandelen van de kassa's, het hygiëneconcept en de klantenservice.

"Met Pick&Go testen we een innovatieve boodschappendienst voor klanten. Tegelijkertijd spelen we met dit nieuwe aanbod in op de wens van veel mensen om minder contact te hebben in het dagelijks leven", zegt Christina Stylianou, hoofd Corporate Communications van Netto Marken-Discount.

Michael Gabay, medeoprichter en CEO van Trigo voegt hieraan toe: "Trigo werkt met enkele van de grootste bedrijven in de retailsector. Wij zijn bijzonder blij om samen met Netto de eerste hybride discountwinkel ter wereld te kunnen openen. Consumenten kunnen nu genieten van aantrekkelijke discountwinkelprijzen met deze nieuwe winkelervaring."

Netto Marken-Discount is een van de eerste retailers die het gebruik van Pick&Go technologie aanbiedt: Met deze innovatieve dienst breidt Netto zijn pioniersrol in het segment van mobiel winkelen en betalen opnieuw uit.

Voor meer informatie:
Christina Stylianou
Netto Marken-Discount Stiftung & Co. KG
+49 09471 320 999
presse@netto-online.de 
www.netto-online.de  

Publicatiedatum: