Het Franse Florette heeft in Spanje de eerste gewassen en kant-en-klare koriander gelanceerd, in een formaat van 50 gram. “Deze lancering is een reactie op de goede ontvangst die ditzelfde product heeft gekend in onze Food Service-divisie, gericht op de horeca", vertelt Núria Alias, marketingdirecteur van het bedrijf. "Dit is het juiste moment om ons assortiment uit te breiden. Met dit nieuwe product betreden we niet alleen een voor ons nieuwe markt, met name die van aromatische kruiden, maar zijn we ook pioniers in Spanje met gewassen en kant-en-klare koriander in een formaat van 50 gram."
Miren Aierbe, culinair adviseur van Florette, verzekert dat koriander zorgt voor een "frisse smaak, vergezeld van ontstekingsremmende eigenschappen die de gezondheid van de gewrichten helpen verbeteren. Het is ook rijk aan vitamine A, wat bijdraagt aan de goede werking van het immuunsysteem, en ijzer, dat helpt bij de ontwikkeling van het lichaam."
Volgens gegevens van het onderzoeksbureau IRI is koriander na peterselie het tweede aromatische kruid met de hoogste gemiddelde verkoop per winkel per dag. Deze trend is de afgelopen maanden alleen maar versterkt. In maart was het verkoopvolume het dubbele van dat van dezelfde maand in 2020. Deze stijging van de consumptie is onder meer te danken aan de groeiende interesse van Spanjaarden om gerechten uit andere keukens te proberen, zoals de Peruaanse keuken, waarin koriander een grote rol speelt.
Bovendien brengt Florette het product op de markt in een 100% recyclebare verpakking.
Bron: financialfood.es