Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Klassieke en nieuwe opties in kant en klare salades

Amerikaanse consument zoekt gemak tijdens pandemie

Volgens FMI's 2021 Power of Produce rapport bedroeg de afzet van kant-en-klare salades en andere AGF-producten € 13,2 mld, of 22,3% van de totale AGF-afzet. Dit betekent ook dat de vraag naar gezonde convenienceproducten blijft groeien.

Volgens Tal Shoshan, CEO van het in Californië gevestigde FiveStar Gourmet Foods, waren de zorgen over de voedselveiligheid het afgelopen jaar en ook nu nog nooit zo groot en was er tijdens de pandemie een sterke vraag naar kant-en-klare salades." Voor FiveStar vertaalde dit zich in een grote vraag naar de nieuwe Value Plus lijn van haar Simply Fresh Salads, die de bezorgdheid over voedselveiligheid wegneemt en ook prijsbewuste consumenten aanspreekt," aldus Shoshan.

Op het hoogtepunt van de pandemie en met de thuisblijvers in het vooruitzicht, stonden consumenten veel meer open voor het uitproberen van en experimenteren met nieuwe producten, wat ertoe leidde dat consumenten meer zelf thuis gingen koken. Naarmate de pandemie voortduurde, gingen consumenten op zoek naar handiger opties om het verzorgen van hun maaltijden te vergemakkelijken. Nu ze gewend geraakt zijn aan deze gemakkelijkere opties, blijft de verkoop ervan groeien.

Bron: supermarketperimeter.com 

Publicatiedatum: