Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
AGF Marketing Event:

Wat zijn de trends en de veranderingen door corona bij de AGF-consument?

Consumententrends, online bestellen, verspakketten, maaltijdboxen, biologisch en merken zijn de ingrediënten van het eerste AGF Marketing Event georganiseerd door NIMA 3 november aanstaande. Eén van de sprekers is Wilco van den Berg, marktexpert bij GroentenFruit Huis,

Trends en hardlopers
Wilco van den Berg staat in zijn presentatie stil bij het veranderende koop- en eetgedrag van de Nederlander. Wilco: "We kopen steeds meer groenten en fruit online en gaan in de keuken volop aan de slag met verspakketten en maaltijdboxen. Wie zijn de kopers en wat is favoriet?" Verder laat Wilco zien wat de hardlopers zijn als het gaat om de aankoop van groenten en fruit. Wat zijn de laatste ontwikkelingen nu de coronamaatregelen zijn versoepeld en in hoeverre is de consumptie buitenshuis zich aan het herstellen? Ook zal Wilco kort ingaan op de ontwikkelingen in de ons omringende landen.

Thema on- en offline groenten en fruitschap 2025
Het thema van de presentatie van Wilco sluit mooi aan bij het thema van het AGF Marketing Event: het on- en offline groenten- en fruitschap 2025. Het aardappelen-, groente- en fruitschap zal de komende jaren hard veranderen. In Nederland koopt de consument circa 8 procent online. Ook in andere landen zie je het online bestellen toenemen en het logistieke proces en het assortiment hard veranderen. Dat is dan ook de reden waarom het eerste AGF Marketing Event ingaat op innovatie en toekomst.

Tijdens de middag vertellen Peter van den Berg (Pandriks groep) en Charlotte Nederpel (WUR) meer over duurzame rasontwikkeling met consumenten meerwaarde. Pandriks is een onderneming die zich heeft gespecialiseerd in biologisch brood. Wat kan de AGF-sector van deze sector leren? Jack Stroeken (EKOMENU) vertelt over Ekomenu die de consument een gepersonaliseerde maaltijdbox aanbiedt en Job Struijk (Looye Kwekers) legt uit hoe de honingtomaat op mijn (digitale) boodschappenbriefje komt.

Lees meer informatie over het programma.

Het AGF Marketing Event vindt plaats in Schipluiden op woensdag 3 november van 15.00 - 21.00 uur. De financiële bijdrage is €139,- voor NIMA-leden en €179,- voor niet-leden.

Kijk voor meer informatie & aanmelden op de website van NIMA. 

Publicatiedatum: