Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Frankrijk: Casino verlaagt prijzen in hypermarkt

Afgelopen vrijdag heeft de Franse supermarktketen Casino een grote campagne aangekondigd om de prijzen in de hypermarkten te verlagen. Te midden van de concurrentie tussen supermarkten en de stagnerende economie matigen de klanten in hun uitgave. 

Het bedrijf start de komende drie weken met 1200 radio commercials om een garantie van lagere prijzen voor 3000 dagelijkse producten in de Geant hypermarkten in Frankrijk aan te kondigen. Casino kondigt aan dat zij tien keer het verschil in prijs uit zullen betalen mocht een klant een product ergens anders goedkoper aantreffen. Deze maatregel komt minder dan een maand na de bekendmaking dat het bedrijf in het vierde kwartaal van 2012 12% minder verkocht had. 

De concurrentie onder de Franse supermarkten is vorig jaar verergerd omdat concurrenten zoals Carrefour SA, E. Leclerc en het familie bedrijf Groupe Auchan een onderling prijzen oorlog zijn gestart als gevolg van de euro crisis en de hoge werkeloosheid wat snijdt in het budget van de klanten. 

Carrefour heeft sinds januari 2012 een zelfde lage prijs garantie op 500 producten in zijn hypermarkten afgegeven. In de afgelopen maanden vertoont de supermarktketen tekenen dat deze campagne zijn vruchten afwerpt want voor het eerst in twee jaar laat de keten een groei in levensmiddelen zien gedurende het laatste kwartaal van 2012, aldus Carrefour’s hoofd financiële zaken Pierre-Jean Sivignon.

In het verleden deed Casino het veel beter dan zijn concurrenten, met dank aan zijn gemakswinkels in Frankrijk en zijn sterke aanwezigheid op de groeimarkten, waar het bedrijf meer dan de helft van zijn zaken doet. 

Maar toch is door de sterke verlaging in de hypermarkt verkoop in het laatste kwartaal van 2012 de vraag gerezen hoe de keten zich op Franse bodem kan handhaven omdat de concurrentie de prijzen drastisch verlaagt om de zuinige klant weer terug de winkels in te krijgen. 
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer