Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Asda investeert € 10,5 mln om aanbod verse groenten & fruit te verbeteren

Frankrijk: Carrefour introduceert eigen expresbezorgdienst
Amper een paar dagen nadat Carrefour aankondigde een minderheidsbelang te hebben genomen in de Franse start-up Cajoo, heeft de supermarktketen de introductie aangekondigd van een eigen expressbezorgdienst in Frankrijk. Volgens Linéaires zou Carrefour willen beginnen met duizend producten die ze binnen 15 minuten kunnen leveren. Er is echter nog veel onduidelijk: er is nog geen officiële startdatum, en ook over de naam van de nieuwe dienst is nog niet beslist. "Carrouf" heeft de voorkeur van de retailer, maar klanten kunnen ook hun stem laten horen via een enquête. Daarom zijn de alternatieven "Carrefour Now" en "Carrefour Sprint" nog steeds in de running. "Carrefour Sprint" is al een jaar in gebruik in Polen voor een dienst die binnen maximaal 3 uur levert.
Bron: retaildetail.eu 

VK: Asda investeert € 10,5 mln om aanbod verse groenten & fruit te verbeteren
Asda Stores heeft gezegd dat het € 10,5 mln investeert om het aanbod van verse groenten en fruit in zijn winkels te verbeteren. De Britse supermarktketen zei dat de investering onder meer de aanstelling van 150 gespecialiseerde groenteboeren omvat, een nieuwe functie die verantwoordelijk zal zijn voor de kwaliteitsnormen, de beschikbaarheid van producten en de presentatie van het AGF-aanbod in de winkel. Asda investeert ook om een grotere keuze van premium groenten en fruit aan te bieden, en om de presentatie en lay-out van de sectie te verbeteren, aldus de keten.
Bron: marketwatch.com 

Welzijn werknemers, milieu en innovatie staan centraal in duurzaamheidsverslag 2020 van Spar Italië-partner
Maiora, de partner van Spar Italië voor Midden- en Zuid-Italië, blijft vooruitgang boeken op het gebied van opleiding en welzijn van werknemers, milieu en innovatie, zo blijkt uit het duurzaamheidsverslag 2020 van het bedrijf. Het rapport laat zien hoe de strategie en initiatieven van de Spar-operator nauw aansluiten bij de Sustainable Development Goals (SDG's) van de VN.
Bron: spar-international.com 

VK: Waitrose kondigt verdere vermindering van plastic tasjes voor eenmalig gebruik aan
Waitrose wil 40 mln plastic wegwerptasjes per jaar uitbannen door ze niet meer te leveren en uit de winkel te halen. De "Bags for life" zullen ook uit alle grote winkels worden gehaald en worden vervangen door een herbruikbare tas die naar verluidt twee keer zo duurzaam is, gemaakt van gerecycleerde materialen en zelf volledig recyclebaar is. Het bedrijf zei dat uit onderzoek was gebleken dat kleine tasjes steeds vaker maar één keer werden gebruikt en niet meer keren, zoals de bedoeling was. De verandering gaat in op 27 september, dezelfde dag dat bezorging aan huis weer wordt toegestaan.
Bron: theguardian.com 

VK: Asda eigenaren Issa broers overwegen verkoop EG Group in deal van € 12,6 mld
De Issa broers, miljardair-eigenaars van Asda, overwegen om hun EG Group te verkopen in een deal die het bedrijf zou kunnen waarderen op €12,6 mln. EG Group bestaat uit een onafhankelijke tankstation- en buurtwinkelketen en wordt gesteund door de broers Mohsin en Zuber Issa en private-equitybedrijf TDR Capital. De groep is in een vroeg stadium in gesprek met adviseurs over de plannen en EG zou een beursnotering kunnen overwegen. Bedrijven die geïnteresseerd zijn in het kopen van EG Group zouden het Japanse bedrijf achter 7-Eleven kunnen zijn, evenals Alimentation Couche-Tarde, de eigenaar van de Circle K gemakswinkels.
Bron: retailgazette.co.uk 

Billa Tsjechië start een e-shop als onderdeel van moderniseringsslag
Het winkellandschap in de Tsjechische Republiek is aan het veranderen. Nu de pandemie velen ertoe dwingt online boodschappen te doen, zet het opmerkelijke succes van online levensmiddelenmerken als Rohlik.cz en Košík.cz de traditionele fysieke supermarkten ertoe aan hun eigen e-shop te introduceren. In het kader van de revolutie op het gebied van online winkelen zal Billa, een van de grootste supermarktketens in Tsjechië, zijn eigen e-shop oprichten waar 15.000 producten worden verkocht die thuis kunnen worden bezorgd of in de winkel kunnen worden afgehaald.
Bron: expats.cz 

Britse M&S bekijkt toekomst van Franse winkel
De Britse retailer Marks & Spencer zei dat het de toekomst van zijn Franse activiteiten herziet, nu de nieuwe handelsregels sinds het vertrek van Groot-Brittannië uit de Europese Unie nog steeds een impact hebben op de beschikbaarheid van producten in de winkels.
Bron: reuters.com 

VK: Supermarket Income Reit verkoopt 13 winkels terug aan Sainsbury's
Supermarket Income Reit heeft aangekondigd dat Sainsbury's een koopoptie heeft uitgeoefend om 13 winkels terug te kopen. De winkels maken deel uit van een joint venture portefeuille die de investeringsmaatschappij heeft met British Airways Pension Trustees Limited. De joint venture heeft een belang van 51% in de activa, die de freeholds van 26 Sainsbury's supermarkten zijn, terwijl de retailer eigenaar is van de resterende 49%. De overname zal in maart 2023 worden afgerond, wanneer de huidige huurcontracten aflopen.
Bron: proactiveinvestors.co.uk 

Ahold Delhaize kondigt benoeming aan van Dave Bass als Managing Director van FreshDirect
Ahold Delhaize heeft aangekondigd dat Dave Bass zal worden benoemd tot managing director van FreshDirect, met ingang van 20 september 2021. Hij volgt Farhan Siddiqi op, die sinds mei als interim CEO fungeerde. "Ik wil Dave feliciteren met zijn benoeming om FreshDirect te leiden. Hij brengt een schat aan ervaring mee, nadat hij recentelijk leiding heeft gegeven aan Omnichannel Merchandising Support voor de Peapod Digital Labs divisie van Ahold Delhaize USA," aldus Frans Muller, CEO Ahold Delhaize. "Hij is een uitstekende keuze om de groei van FreshDirect verder te stimuleren als een belangrijke pijler van de omnichannelstrategie van Ahold Delhaize."
Bron: aholddelhaize.com 

Publicatiedatum: