Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Simon Martin, Koffmann's

Brits aardappel- en fritesmerk krijgt bijval van topchefs

Sinds enkele maanden is de Britse horeca volledig open. Hoewel de sector nog niet helemaal terug op volle capaciteit draait, genieten mensen er toch weer van om buitenshuis te kunnen eten.

"We hebben een enorme vraag naar de producten van ons merk gezien, zowel naar verse aardappelen als naar diepgevroren frites", vertelt Simon Martin van Koffmann's. "We weten nog altijd niet helemaal zeker waarom de vraag naar onze producten zo groot is, maar feit is dat we enorm veel werk hebben gestoken in dit merk en het promoten ervan. We zijn begonnen met het beleveren van de restaurantketen van tv-kok Gordon Ramsey en we hebben goede commentaren van hem en andere topchefs gekregen op sociale media."

"We hebben ook besloten om de horeca te helpen door de liefdadigheidsinstelling Hospitality Action te steunen. Die organisatie biedt onschatbare hulp en ondersteuning aan de hele sector, dus we steunen elkaar allemaal."

Koffmann's levert niet aan de retail, maar heeft ervoor gekozen om alleen aan een selecte groep regionale familiebedrijven te leveren via de groothandel, aan de horeca en aan enkele restaurantketens.

"De horeca ging open net toen we het einde van ons aardappelseizoen naderden. We hebben dus een aantal van onze beste telers gevraagd om nog door te leveren aan ons en we hebben ook voor het eerst nieuwe seizoensproducten geïmporteerd. Dit was een grote investering voor ons, maar het bleek de juiste beslissing te zijn omdat het ons continuïteit gaf in juli en augustus, wat moeilijke maanden kunnen zijn."

Net als bij andere leveranciers in het VK zijn de kosten voor transport en verpakking gestegen. Koffmann's besloot met één logistieke partner in zee te gaan voor de distributie van verse producten (Turners) en ook voor één partner voor de diepgevroren producten (Premier Fruits).

"Dit is een goede beslissing gebleken, want we hebben niet de logistieke problemen ondervonden waar anderen wel mee te maken hebben gehad. De service van onze logistieke partners was geweldig", zegt Simon.

Het assortiment van diepgevroren producten werd slechts een week voordat het land in lockdown ging gelanceerd. Dat maakte de zaken er geenszins eenvoudiger op, maar volgens Simon nemen de klanten die het verse assortiment kopen ook het diepgevroren assortiment af en staan ze volledig achter het merk Koffmann's.

Het bedrijf heeft zojuist zijn assortiment diepgevroren producten uitgebreid en is slechts vier weken verwijderd van de lancering van een nieuw assortiment wortelgroenten en uien. Voor november staat ook de introductie van een assortiment sauzen op de planning.

Voor meer informatie:
Simon Martin
The Food Heroes
+44 7444 8166 80
Simon@thefoodheroes.com  
www.Koffmannsfoods.com    

Publicatiedatum: