Zweden: Lidl ziet omzet stijgen met dubbele cijfers
Lidl Zweden rapporteerde een omzetstijging van 12,8% in zijn meest recente boekjaar, waarbij algemeen directeur Johan Augustsson zei dat de prestaties van de discounter zijn positie als "sterke uitdager" in de Zweedse foodretail illustreert. In het jaar tot 28 februari 2021 boekte Lidl Zweden een netto-omzet van € 1,3 mld, vergeleken met € 1,1 mld het jaar ervoor.
Bron: esmmagazine.com
Een meerderheid van de Zweedse klanten zal online blijven winkelen
Ongeveer 7 op de 10 onlineklanten (68%) in Zweden denken dat zij het kanaal zullen blijven gebruiken om levensmiddelen te kopen, zelfs nadat de beperkingen in verband met het coronavirus zijn versoepeld, zo blijkt uit een nieuwe enquête die Demoskop namens Coop Zweden heeft uitgevoerd. Een derde van de ondervraagden, of 33%, zegt echter minder online te zullen winkelen als de beperkingen worden versoepeld. Online boodschappen doen heeft een recordgroei gekend tijdens de pandemie, met meer dan één derde van de Zweden (39%) die het kanaal gebruikt sinds het begin van de pandemie.
Bron: esmmagazine.com
Britse marktplaats Add to Cart wil het opnemen tegen de grote jongens
Add to Cart is een nieuwe ecommerce marktplaats uit het Verenigd Koninkrijk. Het wil de concurrentie aangaan met andere online marktplaatsen door zich vooral te richten op het ondersteunen van kleinschalige bedrijven. De marktplaats werkt naast de bestaande verkoopplatformen.
Bron: ecommercenews.eu
Online verkoop van levensmiddelen neemt toe in Italië
Het onlinekanaal van de grootschalige retail in Italië heeft in de eerste 7 maanden van 2021 een omzet van € 1 mld overschreden, zo blijkt uit nieuwe gegevens. Vorig jaar werd de grens van €1 mld eind oktober bereikt, wat erop wijst dat Italiaanse consumenten hun uitgaven via dit kanaal hebben opgeschroefd, zo blijkt uit een IRI-onderzoek dat werd uitgevoerd in opdracht van OsservaItalia, meldt La Repubblica.
Bron: esmmagazine.com