Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vervroegd seizoenseinde voor Ambrosia-appelen

"Dit seizoen 2020/21 was de verkoop van Ambrosia-appelen zowel in Spanje als in Italië vanaf het begin zeer dynamisch", zegt Marco Rivoira van de gelijknamige Piemontese groep. "Het vroege seizoenseinde is echter toch als een verrassing gekomen. Aanvankelijk waren wij van plan de bevoorrading gedurende de hele maand april te garanderen, maar door de grotere vraag op de belangrijkste markten begin 2021 hebben wij in overleg met onze klanten besloten de vraag niet af te remmen, maar het seizoen vroeger te beëindigen."

Fabio Zanesco, sales manager van VIP: "Duitsland is ook een  verrassing gebleken, want de constante vraag was beter dan verwacht. We wisten dat we het goed zouden doen, maar zo'n stabiele vraag bevestigt opnieuw dat Ambrosia een ras is dat op stevige fundamenten rust. In Scandinavië hebben we de afzet uitgebreid en het lijdt geen twijfel dat we nog meer hadden kunnen doen, maar ons hoofddoel was onze verbintenissen op de verschillende markten na te komen."

Volledigheidshalve moeten ook de verminderde afzet in Azië vermeld worden, wegens problemen door de pandemie, de logistiek en een markt die nog maar kort ontvankelijk is. Rivoira: "Toch beschouwen we Zuidoost-Azië als een zeer interessante markt voor Ambrosia-appelen. Daarom moeten we hard werken om de marketingstrategie in het volgende seizoen opnieuw te introduceren in overeenstemming met het aanbod dat in de gevraagde kwaliteit beschikbaar zal zijn. Dit voorjaar is wat het weer betreft zeer moeilijk in alle teeltgebieden. We zullen dus in de komende maanden moeten uitzoeken wat de beste manier is."

Wat marketing en positionering betreft, heeft Ambrosia in het afgelopen seizoen ongetwijfeld nog meer interessante nieuwe markten in Europese landen gevonden. In dit verband hebben ze een enorme sprong voorwaarts gemaakt in zowel de communicatie als de directe afzet.

"Aan het begin van het seizoen hebben we gewerkt aan de restyling van het merk samen met het bureau Robilant, waarmee we meteen een klik hadden. Het resultaat is een modern ogend merk."

The Sweetest Season
De Instagrampagina van @melambrosia vulde zich gedurende de laatste zes maanden met niet eerder gepubliceerde recepten en origineel artwork en onderstreepte de sterke waarde van seizoensgebondenheid met betrekking tot de zoete appel waar iedereen van houdt. 12 Italiaanse food- en illustratietalenten hebben bijgedragen aan de versterking van de positieve perceptie van Ambrosia met een zeer kleurrijke reeks posts die de resultaten van de laatste digitale campagne bevestigen en overtreffen: meer dan 2.700.000 afzonderlijke gebruikers en meer dan 16 mln impressies tussen oktober 2020 en maart 2021.

"In Spanje zijn we begonnen met de eerste tv-campagne over drie periodes (november, januari, maart), die een buitengewone goed ontvangen werd door de consumenten." Het bereik van de campagne overtrof ruimschoots alle verwachtingen en Ambrosia slaagde erin zich bij de Spaanse consumenten te positioneren als een kwaliteitsmerk.

Publicatiedatum: