AGF-horecagroothandels reageren op versoepelingen

Tholen - "Het zijn allemaal druppeltjes", reageert Andre den Hertog van Den Hertog Versleverancier uit Amstelveen op de versoepelingen die gisteravond werden aangekondigd. Hij verwacht wel de terrassen die met de nodige beperkingen opengaan wel voor extra omzet zullen zorgen. "Dat zal zomaar 30 tot 40 procent schelen."

De afgelopen maanden probeerde Den Hertog onder meer zijn omzet op peil te houden met het leveren van AGF-boxen. "Daar hebben we er bijvoorbeeld met Pasen een paar honderd van geleverd. Maar ook dat zijn druppeltjes en niet echt omzetmakers. We blijven met de nodige aandacht de persconferenties volgen om te horen wat de perspectieven zijn. Hopelijk kunnen we richting 1 juni weer helemaal open. Wij zijn er klaar voor en ook 95% van mijn klantenkring is vol goede moed om weer te beginnen."

Ook accountmanager Twan Jansen van Horecagroothandel Paul Wijnen uit Westerhoven is opgelucht over de versoepelingen, maar ziet ook nog de nodige uitdagingen. "Zo zien we dat de horeca het lastig vindt om te kijken wat ze tussen 12.00 en 18.00 uur gaan doen. Kiezen ze voor een volledig assortiment of een aangepaste kaart? En wat te doen met slecht weer? Dat zijn allemaal vragen die spelen. De horecazaken die helemaal dicht zijn geweest, zijn de feeling met de koks wel een beetje kwijtgeraakt en we merken dat een behoorlijk aantal koks zich hebben omgeschoold. Ik maak me wel zorgen dat als de horeca straks helemaal open mag en het druk gaat worden, men het niet kan behappen met personeel."


Eigenaren Paul Wijnen (links) en Erik Hoogers in de snijkeuken

"Onze inschatting is dat de horeca in eerste instantie terughoudend zal zijn met bestellen. Maar we gaan er alles aan doen om de horeca zo goed mogelijk te bedienen. Woensdag gaan de terrassen weer onder strikte voorwaarden open en daarom zijn we ook op Koningsdag aan het werk om de klanten die van start zijn dagvers te kunnen leveren", vertelt Twan. Zelf anticipeerde de groothandel de afgelopen maanden onder meer door zich te richten op kanalen die wel goed draaiden, zoals slagers en traiteurs. "Met onze snijkeuken kunnen we echt klantspecifiek snijden en daar hebben we bij deze klantengroep veel terrein mee gewonnen. Die tak hopen we straks te blijven bedienen, naast de horeca waar toch de hoofdmoot van onze klanten zit."

Voor meer informatie:
Den Hertog Versleverancier
andre@denhertogversleverancier.nl
www.denhertogversleverancier.nl

Paul Wijnen
twan@paulwijnen.nl
www.paulwijnen.nl


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven