Distributiecentrum met een totale oppervlakte van 41.805 m2

Lidl begint met de bouw van nieuw logistiek platform in het Belgische La Louvière

De eerste steen van het nieuwe logistieke platform werd gelegd in aanwezigheid van minister van Economie Willy Borsus, Jacques Gobert, burgemeester van La Louvière en voorzitter van IDEA, Caroline Decamps, directrice van IDEA en Boudewijn van den Brand, CEO van Lidl. 

De samenwerking tussen Lidl, het agentschap voor territoriale ontwikkeling IDEA en de Belgische stad La Louvière heeft geleid tot de bouw van een distributiecentrum met een totale oppervlakte van 41.805 m2. Dit nieuwe project, in het hart van Garocentre Magna Park, vlak bij de E42, zal gebruikmaken van duurzame technologieën en werk bieden aan een twaalftal medewerkers. Het distributiecentrum moet in juni 2022 operationeel zijn.

Artimpressie van het nieuwe distributiecentrum

Het logistieke centrum gaat gepaard met een investering van 75 miljoen euro, wat samen gaat met de uitbreidingsplannen van Lidl in de regio. "Dit nieuwe distributiecentrum, dat zo'n 60 winkels zal bevoorraden in de provincies Henegouwen en Waals-Brabant en in het Brusselse Gewest, zal zich uitstrekken over een oppervlakte van 41.805 m2. Om de versproducten en diepgevroren producten in optimale omstandigheden te kunnen bewaren, zal het nieuwe centrum worden uitgerust met een koel- en vriesruimte van meer dan 15.500 m2. Bovendien zal het laden en lossen gebeuren via een honderdtal laadplatforms. Deze nieuwe stap is gericht op de verdere groei van Lidl in België”, zegt Julien Wathieu, woordvoerder van Lidl.

De groei van Lidl in België
Door te investeren in een nieuw distributiecentrum wil Lidl zijn strategie van smart discounter in België voortzetten en tegelijk anticiperen op de markt van morgen. Dit logistieke platform zal de plaats innemen van het huidige Logistiek Centrum van Courcelles (CLW).

“Dit toekomstige project benadrukt de groei van Lidl in België. De afgelopen jaren hebben wij het vertrouwen van de consumenten gewonnen door hen producten van hoge kwaliteit aan te bieden tegen een zeer concurrerende prijs. En ook nu nog houden wij vast aan het discountelement, wat betekent dat wij van a tot z strikte processen opzetten", zo klinkt het bij Julien Wathieu, woordvoerder van Lidl.

Focus op lokale tewerkstelling en het welzijn van de werknemers
“Niet alleen geven wij de Belgische economie een financiële injectie, wij creëren ook banen. We zijn van plan om 12 nieuwe medewerkers in dienst te nemen, voornamelijk uit de regio rond het centrum”, legt Julien Wathieu uit. “Wij willen aangename werkruimten creëren, met speciale aandacht voor ergonomie, samenwerking en de verschillende taken die uitgevoerd moeten worden." Meteen al bij de opening zullen 235 medewerkers - magazijn- en kantoormedewerkers - aan dit distributiecentrum verbonden zijn.

Bron: Lidl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven