Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Leclerc genereerde de online-omzet van 2024 in 2020

Spanje: Mercadona verstrekt geen plastic zakken meer aan klanten 
Supermarktketen Mercadona heeft aangekondigd, zowel in de fysieke winkels als in de thuis- en online-service, geen plastic zakken meer te verstrekken. Dit maakt deel uit van de 6.25-Strategie en houdt in dat in alle winkelafdelingen composteerbare zakken op basis van aardappelzetmeel verkrijgbaar zullen zijn.
Bron: euroweeklynews.com 

VK: Lidl gekroond tot supermarkt van het jaar
Lidl GB is uitgeroepen tot Supermarkt van het Jaar bij de Retail Industry Awards van 2020 en versloeg daarmee Iceland, Sainsbury's, Tesco en de grootste concurrent Aldi. De jury prees Lidl voor zijn voortdurende inspanningen om gezinnen in heel Groot-Brittannië betaalbare versproducten aan te bieden en kinderen aan te moedigen gezond te eten, terwijl er ook goed omgegaan wordt met de leveranciers.
Bron: retailgazette.co.uk 

Nederland: Albert Heijn halveert CO2-uitstoot en schakelt over op 100% windenergie
De Nederlandse retailer Albert Heijn heeft aangekondigd dat het zijn CO2-uitstoot sinds 2008 met 50% heeft verminderd. Sinds 1 januari 2021 is het bedrijf volledig overgeschakeld op elektriciteit opgewekt uit Nederlandse windmolenparken. Met deze initiatieven wil de retailer zijn klimaatdoelstellingen bereiken. De komende jaren wil het bedrijf samenwerken met leveranciers en groenten- en fruittelers om de CO2-uitstoot in de aanbodketen te verminderen.
Bron: esmmagazine.com 

Frankrijk: Leclerc genereerde de online-omzet van 2024 in 2020
De directeur van Leclerc, Michel Edouard Leclerc, heeft besproken hoe de online- activiteiten van de retailer, na de impact van Covid-19 en het veranderende koopgedrag van het winkelend publiek, in 2020 de omzet hebben gegenereerd die voor 2024 werd geraamd. Leclerc zei dat de Drives van de retailer in 2020 een omzetgroei van 42% lieten zien, wat hielp om de uitdagingen van zijn grote hypermarkten te compenseren, vooral die in winkelcentra, die te maken hadden met lockdownbeperkingen. Hij wees ook op de innovatie die zijn winkeliers hebben doorgevoerd in alle digitale kanalen, waaronder Drives, Pedestrian Drives, thuisbezorging en click & collect.
Bron: retailanalysis.igd.com 

VK: Poundland eigenaar Pepco Group's omzet in kerstkwartaal gedaald door Covid 
Pepco Group, de eigenaar van de Britse discountwinkel Poundland, heeft bekendgemaakt dat de omzet in de winkels in het kerstkwartaal met 2,1% is gedaald als gevolg van sluitingen wegens de Covid-19-pandemie. De retailer die ook eigenaar is van de merken Pepco en Dealz in Europa meldde dat trading stores (winkels die open waren voor de volledige duur van een week in het kwartaal tot eind december) een like-for-like omzetgroei van 5,5% lieten zien.
Bron: reuters.com 

Lidl deelt 'dank u'-bonussen van € 226 uit aan Britse magazijnmedewerkers, schoonmakers en andere werknemers
Lidl zal een eenmalige bonus van € 226 uitdelen aan zijn supermarktpersoneel, schoonmakers, magazijnmedewerkers en klantenassistenten als 'dank' voor hun harde werk tijdens de pandemie. De Duitse discounter, die in totaal meer dan 25.000 mensen in dienst heeft in het Verenigd Koninkrijk, zei dat zijn 1.800 kantoormedewerkers ook een bonus van € 113 zullen ontvangen. Met 800 winkels en 13 distributiecentra in Engeland, Schotland en Wales kost het gebaar Lidl naar eigen zeggen € 6,2 mln.
Bron: thisismoney.co.uk 

eBay meest duurzame marktplaats, Bol.com is Europese koploper
De meest duurzame internationale marktplaats die in Europa actief is, is het Amerikaanse tweedehandsplatform eBay. Op de tweede plaats staat Redbubble, een platform dat oorspronkelijk uit Australië komt en kunstenaars en ontwerpers de mogelijkheid biedt hun creaties wereldwijd te verkopen. Op de derde plaats komt Etsy, de bekende marktplaats voor handgemaakte en vintage producten. Dit zijn de resultaten van onderzoek in opdracht van Cross-Border Commerce Europe, het platform dat grensoverschrijdende e-commerce in Europa stimuleert. De hoogst scorende Europese marktplaats op de lijst is Bol.com, die op de achtste plaats staat.
Bron: retaildetail.eu 

Publicatiedatum: