Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Prijsmarketingcampagne AH roept gemengde gevoelens op

Avondeten voor nog geen 2,- p.p.  De marketingcampagne van Albert Heijn trapt het nieuwe jaar af met budgetkoken. In de campagne staan de 12 meest gegeten gerechten van Nederland centraal, zoals Bami, Boerenkool met worst of Spaghetti bolognese die allemaal te maken zijn met de altijd laaggeprijsde Prijsfavorieten. 

De aankondiging van de campagne door het hoofd communicatie van Albert Heijn Johan van der Zande roept gemende gevoelens op. Eén van de volgers lijkt het sterk dat er op die manier van boer tot bord met eerlijke prijzen wordt gewerkt en diverse vegetariërs noemen de campagne een gemiste kans en niet passend bij de ambities over duurzaamheid en het aanjagen van de eiwittransitie die Albert Heijn in de Vega-campagne van november nog uitsprak. "Het gaat ons om de keuze", reageert Van der Zande. 

Ook Charlotte Linnebank van Questionmark, een stichting die supermarkten langs de maatschappelijk verantwoorde meetlat legt, is kritisch op de prijsfocus. "“De prijzenoorlog waar Nederland koploper in is en Albert Heijn zo in stand houdt, is niet iets waar we trots op moeten zijn. Het heeft allemaal negatieve bijeffecten voor de consument, duurzaamheid en de keten die hierdoor onder druk staat. Albert Heijn kan beter concurreren op gezondheid dan op prijs", stelt zij in komende januari uitgave van Primeur. 

Er zijn ook positieve reacties over de campagne: "Grappig" "Gaaf" en  "Mooi dat de AH laat zien dat het voor iedereen is!"


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven