Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tesco verwijdert 1 mld stuks plastic uit Britse winkels

Aldi besteedt nog eens € 3,8 mld aan voeding en drank van Britse leveranciers
De vijfde grootste supermarktketen in het VK, Aldi, is van plan om de hoeveelheid voeding en drank die ze van Britse leveranciers afneemt binnen de komende vijf jaar met € 3,8 mld te verhogen, waarmee het bedrijf zijn snelle expansie in het Verenigd Koninkrijk voortzet. In september liet de Duitse keten weten rond 100 supermarkten te willen openen en dat ze in de loop van de volgende twee jaar € 1,4 mld in Groot-Brittannië zal investeren. Het bedrijf meldde te verwachten het volgend jaar nog eens 4.000 nieuwe banen te creëren bovenop de 3.000 die al in 2020 zijn gecreëerd.
Bron: reuters.com 

VK: Tesco verwijdert 1 mld stuks plastic
Tesco heeft aangekondigd dat het in slechts één jaar tijd 1 mld stuks plastic uit zijn Britse bedrijf heeft verwijderd. In 2020 heeft Tesco, door samen te werken met haar leveranciers, het volgende plastic verwijderd: kunststof krimpfolie rond merkproducten en eigen merkartikelen, zoals soep, tomaten in blik en suikermaïs; secundaire deksels van yoghurt, verse room, picknicksalades en babydoekjes; plastic wikkels van merk- en huismerk-wenskaarten; kleine plastic zakjes voor het verpakken van losse groenten, fruit en bakkerij-artikelen; plastic van kerstproducten en verpakkingen zoals crackers bevatten geen plastic cadeautjes meer.
Bron: tescoplc.com 

VK: Sainsbury’s onthult smaaktrends 2020
Sainsbury's onthulde de top smaaktrends van de Britten in 2020 die het bedrijf samenstelde met behulp van gegevens van 18 mln Nectar klanten. Vanaf het begin van de eerste lockdown stortte men zich in het VK op het bakken om de tijd te doden, wat de afzet van meel in april met 102% deed stijgen. Favoriet waren zuurdesem appetizers en pizzabodems. Het populairste baksel, en misschien niet eens zo verrassend, was bananenbrood, waardoor de afzet van dit fruit alleen al in Londen met 17% steeg.
Bron: about.sainsburys.co.uk 

Publicatiedatum: