Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Milestone Fresh wil de eerste Nederlandse klimaatpositieve expediteur worden

Milestone Fresh wil de eerste Nederlandse expediteur worden met een klimaatpositief beleid. De uitstoot van CO2 als gevolg van de afgelegde kilometers wordt in de toekomst niet alleen gecompen-seerd, maar op termijn zelfs met 10 procent klimaatpositief gemaakt.

Milestone Fresh is marktleider in temperatuur gereguleerde zendingen van en naar Midden-Amerika. Het Nederlandse bedrijf biedt klanten bovendien een total supply chain oplossing voor wereldwijde logistiek en is de afgelopen jaren flink gegroeid. Milestone Fresh wil met dit initiatief een voorbeeld zijn voor de logistieke wereld. Zodra de footprint bekend is, kan het bedrijf over gaan op verdere beplanting, wat zal resulteren in CO2-compensatie.

Klimaatpositief beleid meten
Om de eerste klimaatpositieve expediteur van Nederland te worden, brengt Milestone Fresh eerst de hoogte van zijn CO2-uitstoot in kaart. Hiervoor is de hulp ingeroepen van GreenHouse Marketeers, dat de footprint van alle vervoersbewegingen van Milestone Fresh berekent. Vanaf komend jaar begint het bedrijf ook met het compenseren van de CO2-uitstoot door de productie van bamboe in het project Bamboo Village Uganda.

Duurzame visie
Milestone Fresh verwacht de komende jaren verder te groeien en een duurzame visie hoort daarbij, vindt directeur Co van Es van Milestone Fresh. “Als grote logistieke speler hebben wij een verantwoordelijk-heid om de juiste keuzes te maken op het gebied van duurzaamheid”, zegt hij. “Tijdens de intelligente lockdown in het voorjaar hebben we onze plannen uitgewerkt en binnenkort starten we met het compenseren van onze internationale footprint.”

Voor meer informatie:
Milestone Fresh
+31(0)88 622 0470
fresh@milestonefresh.nl     
www.milestonefresh.nl    

Publicatiedatum: