Chiquita sluit het jaar speels creatief af met een gelimiteerde serie kunststickers, geïnspireerd op schilderijen van kunstenaars als Leonardo Da Vinci, Gustav Klimt en Pablo Picasso. Men kan met recht spreken van kunst met een knipoog. Chiquita selecteerde de Italiaanse ontwerpster Mariangela Rinaldi, om de stickers te ontwerpen die vanaf begin december tot medio januari op meer dan 200 miljoen Chiquita bananen zullen worden aangebracht.
"Chiquita is verheugd om de laatste limited-edition stickerserie van het jaar te lanceren, die 2020 met een creatieve draai afsluit door onze klassieke blauwe sticker te transformeren in een sticker met kleurrijke miniatuurkunstwerkjes", aldus Jamie Postell, Chiquita's verkoopdirecteur voor Noord-Amerika. "Deze fantasierijke stickers zijn de perfecte aanvulling op onze bananen en ondersteunen Chiquita's missie om de leuke kant van gezond leven en lekker snacken te benadrukken en tegelijkertijd met innovatie en creativiteit te inspireren."
Er zijn 12 stickers, die Chiquita’s bananen de hoofdrol geven in schilderijen die bijna iedereen wel kent. De serie is ook te zien op de website van het bedrijf, waar onder andere ook meer informatie is te vinden over de originele kunstenaars.
Rinaldi's 12 nieuwe stickers zijn onder meer geïnspireerd op Leonardo da Vinci's 'Lady Banana with an Ermine', of de 'Mona Lisa' van dezelfde schilder, Roy Lichtenstein's gevierde stripverhaal, het iconisch Andy Warhol-beeld omgetoverd tot 'Banana Monroe'. Verder wordt niet Venus uit de zee geboren, zoals Sandro Botticelli het schilderde, maar is het nu 'De geboorte van de banaan'.
"Ik ben vereerd dat ik de kans heb gekregen om samen te werken met Chiquita en deze onderscheidende miniatuur kunstwerkjes te mogen maken," zei Rinaldi.
Voor meer informatie:
Jamie Postell
Chiquita
[email protected]
www.chiquita.com