Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Het Fruithuis laat zien wie ze zijn en wat ze doen

Geen online winkel, wel online communicatie

Tholen - Misschien wordt online boodschappen doen wel het nieuwe normaal voor klanten maar voorlopig kijkt Het Fruithuis wat dat betreft de kat uit de boom. Wel zijn ze tegenwoordig heel actief op diverse social media kanalen. “Daar hebben we sinds kort zelfs extern iemand voor aangetrokken. Social media werkt anders dan adverteren. We gebruiken het om te laten zien wat we doen en wie we zijn, niet voor reclames”, vertelt zaakvoerder Rogier Coppens. De horeca omzet is minimaal maar samenwerking met een chef trekt nieuw publiek naar de winkel.


Het Fruithuis post geen reclames maar laat zien wie ze zijn en wat ze doen

Het is een makkelijke manier om jezelf op de kaart te zetten voor relatief weinig kosten, vertelt Rogier. “Maar vooral laten we zien wat we doen, zoals ’s nachts naar de markt om inkopen te doen, of het nachtwerk in de snijkeuken. Mensen hebben geen idee wat er allemaal bij onze winkel komt kijken en ze vinden dat wel hele leuke info en je ziet dat er nieuwe klanten op afkomen. Respons is niet zo makkelijk te meten maar het werkt echt. Laatst hadden we iets over onze spareribs gepost. Dat leeft dan echt merkten we. De verkoop verdriedubbelde.”


Gemak is een groeisegment

Het aantal klanten dat naar de winkel komt, staat door corona wat onder druk, daarentegen groeit de omzet in het consumentenkanaal wel sterkt. “Klanten komen minder vaak maar nemen wel veel meer mee, vaak ook voor anderen. Ook zie je dat klanten weer meer naar de speciaalzaken gaan in plaats van de supermarkt. Ze vinden dat veiliger en het is ook gezelliger, iets waar veel mensen in deze tijd behoefte aan hebben.

Wat ook nieuwe klanten aantrekt, is de samenwerking met chef-kok Leander van Brasserie de Bosduif, een bekend restaurant in de omgeving. Op diverse manieren levert dat een win-win situatie op. “Het trekt een nieuw publiek naar onze winkel en hij heeft een plek waar heel veel mensen komen en kan zo ook reclame maken voor De Bosduif. Leander heeft veel kennis en ervaring in koken, wij hebben de apparatuur om groot en veel te koken en alles kant-en-klaar te verpakken, waar hij weer van leert. Restaurants zijn gewend om de maaltijd op een bord te serveren maar dat is heel iets anders dan take away waar wij heel goed in zijn. Leander maakt ander type gerechten dan wij en het slaat heel goed aan. Eerst dacht ik dat ik wel minder van mijn eigen maaltijden zou verkopen maar dat is juist alleen maar meer geworden.”

Het Fruithuis zal voorlopig niet investeren in een online winkel. Bestel-lingen klaarmaken doen ze eigenlijk alleen voor vaste klanten. “We zijn er niet op ingericht. Bestellingen geven gedoe en opstoppingen in de winkel. Voor je het weet, heb je tien mailtjes over één bestelling. Als je iets doet, dan moet je het goed doen en voorlopig geloof ik nog heilig in de kracht van de winkel. Daarmee kun je mensen inspireren. Wanneer mensen online bestellen, dan worden herhalingsaankopen op den duur knippen/plakken denk ik.”

Voor meer informatie:
Het Fruithuis
Desmedtstraat 74-76
2320 Minderhout
Tel: (0032) (0) 33140 241
Fax: (0032) (0) 34259 837
info@hetfruithuis.be
www.hetfruithuis.be