Nielsen haalt recordopbrengst op voor lokaal initiatief Boeren voor Buren

Rabobank Amsterdam is in samenwerking met de Gemeente Amsterdam een initiatief gestart genaamd “Boeren voor Buren”. “Boeren voor Buren” biedt structureel gezonde en betaalbare aardappelen, groente & fruit van boeren uit de regio aan kwetsbare huishoudens in de stad, als buren met een kleine portemonnee. Nielsen koos om dit initiatief te steunen met hun jaarlijkse actie rondom Hunger Action Month.  

Nielsen is in de maanden september en oktober druk in de weer geweest met een inzamelingsactie voor Boeren voor Buren. Er werd geld opgehaald door de verkoop van allerhande producten aan werknemers. De producten zijn beschikbaar gesteld door BrandBank, een dochterorganisatie van Nielsen. Bemoeilijkt door COVID-19 moest er op een creatieve manier naar oplossingen worden gezocht voor het feit dat collega’s niet op kantoor zouden komen. Door het opzetten van een webshop en een aantal collega’s die bereid waren om producten in het hele land te bezorgen, kon de actie toch doorgang vinden. Mede dankzij een gulle extra donatie van Nielsen is dit jaar een bedrag opgehaald van liefst 4000 euro, een record-opbrengst.

“Wij geven dit mooie initiatief graag een steuntje in de rug”, zegt Nielsen Commercial Leader BLX & Nordics, Judith Kuiper. “Nielsen is trots dat we in moeilijke tijden dankzij de creatieve inzet van onze Nielsen medewerkers  een steentje hebben kunnen bijdragen. Door deze veiling online aan te bieden, hebben we een mooi bedrag kunnen inzamelen.”

Boeren voor Buren
Het initiatief om Nederlandse boeren te verbinden met de Amsterdammers met een kleine portemonnee, is spontaan ontstaan door een acute hulpvraag die ontstond door de corona crisis. Wat begon als een eenmalige donatie is uitgegroeid tot een structurele voorziening van lokale producten van boeren uit de regio, voor Amsterdammers met een kleine portemonnee. In Amsterdam ligt de focus op Stadspashouders met groene stip die een gelimiteerd inkomen en vermogen hebben. Het doel is om volgend jaar ook mensen buiten Amsterdam te helpen.

“Boeren uit de regio voorzien in de juiste voedingswaarde en variatie van voedsel dat duurzaam en dichtbij is”, licht Eric Traa toe, die namens Rabobank Amsterdam betrokken is bij het project. “Wij verkopen tweewekelijks een kleine of grote shopper. In deze shopper zitten aardappelen, groente en fruit. Men kan kiezen tussen een klein formaat van 10 kilo of een groot formaat van 16 kilo. Iedereen neemt zijn of haar eigen tassen mee, waardoor we het verpakkingsmateriaal beperken en we het milieu zo min mogelijk belasten met plastic. De inhoud van de shopper voorziet voor een groot deel in de groenten- en fruit behoefte van Amsterdammers met een kleine portemonnee".

Voor meer informatie:
www.nielsen.com  

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven