Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Opal introduceert nieuwe campagne exclusief voor AGF-specialisten

Met de start van het nieuwe appelseizoen ontwikkelde Inova Fruit een speciale campagne om de consument kennis te laten maken met het nieuwe appelmerk opal. Bij deze introductie zijn The Greenery en Postuma AGF de partners van Inova Fruit. "De opal-appel is een kruising tussen de Golden Delicious en Topaz en voldoet aan alle verwachtingen van de consument. De appel wordt op de beste teeltlocaties geteeld. Groeiende regio’s in Europa zijn Duitsland, Oostenrijk, Italië, Spanje, Frankrijk, Tsjechië, Engeland en Nederland. Vanaf vandaag is opal beschikbaar voor de AGF specialisten van Postuma AGF", aldus Inova Fruit. 

Wat voor soort appel is opal?
De goudgele kleur in combinatie met de knapperige, sappige bite, geeft opal-appel een verrassende beleving. Het ‘rebelse’ karakter heeft Inova Fruit, licentiehouder van opal in de Benelux, doorgevoerd in een speciale campagne voor groenten- en fruitspeciaalzaken. Deze ondernemers nemen de tijd om het verhaal van opal te vertellen over de bijzondere smaak, bite en geen bruinkleuring van het vruchtvlees na versnijden. “Het is een appel met enorm onderscheidend vermogen, alleen al door zijn goudgele uiterlijk. Het is de verrassende smaak die uiteindelijk de consument over de streep zal trekken”, vertelt Philip Smits, directeur van Inova Fruit BV. De productie van opal vanuit Europa is beschikbaar van november tot mei. De productie vindt ook plaats op het Zuidelijk halfrond en deze is beschikbaar tot de nieuwe oogst van Europa.

Smaak nog steeds belangrijkste aankoopargument
"Veel consumenten willen tegenwoordig meer variatie en dat zien we terug in het schap. De diverse appelmerken sluiten aan bij de smaakvoorkeur van veel consumenten dankzij het gevarieerde smaakprofiel. Smaakvoorkeur blijft nog steeds het belangrijkste aankoopargument. Een steeds belangrijker aankoopargument wordt authenticiteit, waarbij in harmonie met de natuur is geteeld en weinig pesticiden is gebruikt. Vanwege de natuurlijke ziekteresistentie wordt tijdens de teelt van de opal-appel maar liefst vijf keer minder bespuitingen toegepast. De appel wordt dus duurzaam geteeld. Zowel deze gangbare kwaliteit als biologisch is beschikbaar. Inova Fruit BV gaat met hulp van de AGF specialisten alle feiten & weetjes over opal via social media kanalen verspreiden. De langere houdbaarheid, een goed uitstalleven en geen bruinkleuring komen daarbij ook aan de orde”, licht Philip Smits toe.

Voor meer informatie:
Marleen Stegeman
Inova Fruit
06-28021242 
info@inovafruit.nl 

Publicatiedatum: