Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Naranjas Torres bereidt zich voor op nieuw avontuur in Biomarket

"Nieuwe consument neigen steeds meer naar bio"

In november opent in Barcelona Biomarket zijn deuren, de eerste Spaanse – en de tweede in Europa – groothandelsmarkt gespecialiseerd in biologisch voedsel. De speciaalmarkt wil een centraal punt zijn voor de aanvoer en distributie van verse producten uit dit groeisegment. Ook Naranjas Torres heeft ingetekend en krijgt er een stand.

"De voorkeur van de nieuwe consument neigt steeds meer naar bio en zijn manier van denken is anders", zegt María José Sala, sales manager van de stand die het bedrijf op Mercabarna, de groothandelsmarkt in Barcelona, runt. “Naranjas Torres wil meegroeien op het ritme van de nieuwe consument en de nieuwe markt. Vandaar ook de sprong naar een eigen bio-merk, namelijk Torres Bio, waaronder we niet alleen al ons bio-citrus maar ook andere biologische groenten en fruit afzetten”.

Het bedrijf uit Castellón, opgericht in het midden van de vorige eeuw, richt zich op groenten en fruit uit het topsegment die het zowel op de binnenlandse markt als in het buitenland afzet als premium producten. "Het is ons doel om de filosofie van Naranjas Torres ook toe te passen op het bio-segment", zegt María José. "Merken bieden ons zekerheid op het gebied van smaak, continuïteit en kwaliteit. Daarom gaan we in de marge van ons eigen merk Torres Bio ook samenwerken met grote merken als Val Venosta, Fashion of Monterosa."

Naast een stand op de groothandelsmarkt in Barcelona is Naranjas Torres ook aanwezig in Mercamadrid, Mercabilbao en Mercazaragoza. Ook daar zijn de stands sinds vorig jaar, toen het bedrijf het eigen bio-merk lanceerde, aangepast aan de verkoop van biologische producten.

"We blijven ook nog conventionele producten verkopen, maar in Barcelona zullen we toch de nadruk leggen op het bio-aanbod in Biomarket", legt de sales manager uit. “We gaan er vol voor. We hebben een nieuw merk en nu gaan we ook van start op een nieuwe marktplaats. Dit belooft een heel spannend project te worden!”, zegt María José enthousiast.

Groeimarkt
De vraag naar biologische voedingsmiddelen vertoont een stijgende trend die parallel loopt met het toenemende aanbod. Spanje is leider in biologische teelt in de EU en bekleedt de vierde plaats op wereldvlak, maar nu biedt ook de Spaanse afzetmarkt voor biologische groenten en fruit mooie perspectieven. “Spanje loopt nog wat achter bij vele andere Europese landen als het op bio-consumptie aankomt, maar binnen twee of drie jaar komen we er wel”, verwacht ze. “Het aantal consumenten neemt toe, de vraag stijgt en het aanbod wordt groter. Ik ben ervan overtuigd dat de Spaanse markt nog een grote groeimarge heeft”.

Biomarket speelt daarop in door een ruimer aanbod van biologische producten te bevorderen en toegankelijker te maken voor de consument.

Over een paar dagen gaat voor Naranjas Torres dit nieuwe project echt van start. “En alles is nieuw: ons merk, de producten en ook de consument”, zo besluit María José.

Voor meer informatie:
Fran Barrionuevo
Naranjas Torres
Biomarket: Parada 4 C/Transversal 5, nº 63 Mercabarna, 08040 Barcelona (Spanje)
Mob: +34 663 996 403 fbarrionuevo@torresbio.com 
torresbio.com

 

Publicatiedatum: