Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

DekaMarkt introduceert volledig nieuw winkelbeeld met als visitekaartje: gemak en vers, vers, vers

De afgelopen maanden werkte DekaMarkt aan de ontwikkeling van een geheel nieuw winkelbeeld. Vandaag opende de eerste pilotvestiging in Heemstede. De kernwaarden van DekaMarkt staan in het teken van vakmanschap: dagelijks inspirerend, verfrissend verantwoord en uitzonderlijk attent. Hiermee wil DekaMarkt een winkel neerzetten die meer aansluit op de klantwensen van deze tijd: gemak en vers, vers, vers en daarnaast logische shoppingroutes en een forse uitbreiding van het assortiment.

Wegens corona waren er geen feestelijkheden rondom de opening. Collega’s werden gisteravond via een livestream rondgeleid door Marco Maatman, verantwoordelijk voor merk & formule bij DekaMarkt. Vanochtend om 09:00 uur opende DekaMarkt Heemstede na ruim 2 weken onder veel belangstelling van shoppers weer de deur. Marco Maatman: “Vanaf het moment dat de klant de winkel betreedt, is zichtbaar wat DekaMarkt met het nieuwe winkelbeeld wil uitstralen. Niet veranderd is het vlees van topkwaliteit wat uit onze eigen slagerij komt. Ook het brood en banket komt nog steeds uit onze eigen bakkerij. Deze aspecten waar we al enorm trots op waren, hebben we natuurlijk geïntegreerd in het nieuwe concept.”

Gemak en vers, vers, vers
Zodra de klant via de transparante entree binnenkomt, ziet men als eerste het kloppende hart: “De keuken van Deka” waar in het zicht verse gerechten worden bereid. Vanuit de ‘Keuken van Deka’ komt de klant op de Groente- en Fruitmarkt, vervolgens op een natuurlijke wijze overgaand naar de slagerij, vleeswaren en kaas. Ook treft men er het Inspiratie Eiland aan, waar klanten met levendige activaties geïnspireerd worden met de heerlijkste recepten en maaltijdingrediënten. Eyecatcher is de Bakker van DekaMarkt, waar al het brood en banket assortiment samenkomt. Opvallend is de dominante actiestraat met aantrekkelijke aanbiedingen. Daarnaast onderscheidt DekaMarkt zich onder meer ook met vis, noten, vegetarisch, koffie en thee, (speciaal) bier en wijn.

Innovatie
De winkel in Heemstede dient ook als pilotwinkel voor het werken met elektronische schaplabels (ESL). Met hulp van diverse schermen door de hele winkel heen vertelt DekaMarkt over het assortiment, de bereidingsmogelijkheden, maar ook het bieden van inspiratie op de vraag ‘wat eten we vandaag?’. Verder zijn er nog andere noviteiten en onderscheidende formule elementen in de winkel te vinden. Zo werkt de formule samen met merken als Lavazza, Oil & Vinegar en Lindt.

Ook zijn er meer dan 1150 producten aan het assortiment toegevoegd. DekaMarkt introduceert daarnaast een nieuw eigen huismerk in vers: DekaVers. Marco: “Dit nieuwe huismerk sluit beter aan bij onze nieuwe formule en geeft een duidelijke structuur voor de klant. We hebben gekozen voor het ‘vergroenen’ van ons logo, omdat dit het meeste aansluit bij onze kernwaarden. Speciaal voor ons huismerk ontwikkelden we een eigen lettertype: kwalitatief, terug naar de oorsprong, maar toch heel eigentijds. Dit lettertype gebruiken we trouwens ook in de signing van de winkel.”

Toekomst
Edith Appels, directeur DekaMarkt, geeft aan: “Ik ben verrast, ontroerd en supertrots op wat het DekaMarkt team heeft neergezet. Met een sterk beeld van wat we onze klanten willen en kunnen bieden. Wat een mooie tijd om deel te worden van deze organisatie. Ik heb er alle vertrouwen in dat klanten de nieuwe formule gaan waarderen, dat we aantrekkelijker worden voor nieuwe klanten en dat we met de learnings ook in andere marktgebieden succesvol kunnen vernieuwen.”

Bron: DekaMarkt

Publicatiedatum: