Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

AGF-Kennisclub belicht kansen voor datawetenschap en kunstmatige intelligentie in AGF

Op woensdag 4 november werd de AGF Kennisclub gelanceerd in Theater Het Kruispunt in Barendrecht. De 30 deelnemers (het maximaal aantal personen die aanwezig mochten zijn) luisterden naar een presentatie van Guus van Heijingen van de Rotterdamse Crunch Analytics over de kansen die datawetenschap en kunstmatige intelligentie voor AGF bieden. Onder de gasten waren ondernemingen uit foodservice, retail, verslogistiek, importeurs, recruitment alsook een grote telersvereniging.

Van Heijingen maakte vergelijkingen tussen dataprojecten in andere segmenten (bij voorbeeld de sierteelt en bier), en hoe zulke projecten in AGF kunnen worden geïmplementeerd. Hierin werden onderwerpen zoals (a) monitoring en voorspellen van het koopgedrag van klanten, met als doel omzet te maximaliseren en accountmanagement te professionaliseren; (b) AI-gedreven voorraadbeheer, onder anderen om verliezen te voorkomen; en (c) een concurrentie monitoring systeem waardoor de eigen prijsconcurrentie kan worden geoptimaliseerd. Van Heijingen gebruikte klare taal om de complexe wereld van datawetenschap en kunstmatige intelligentie op een praktische en toegankelijke wijze toe te lichten.

De video-opname van de presentatie wordt binnen enkele dagen beschikbaar gesteld op https://njimmersed.nl/kennisclub/  

De eerstvolgende bijeenkomst van de AGF Kennisclub zal worden gehouden op woensdag 13 januari 2021 van 16.00 tot 18.00 uur. Dan wordt een van de volgende onderwerpen tegen het licht aan gehouden: De opkomst van de nieuwe generatie consumenten en de impact ervan op merkeigenaren en ondernemingen of circulaire verpakkingsoplossingen voor producten uit de sierteelt en AGF-sectoren.

Voor meer informatie:
Nic Jooste
Mobile: +31 654 906 742
nic@njimmersed.nl 
www.njimmersed.nl

Publicatiedatum: