De komende jaren krijgen alle 4.500 PLUS huismerkproducten een nieuwe verpakking. Na de restyling van PLUS huismerk koffie, gaat nu de Panklare groente- en maaltijdoplossingen over naar de nieuwe verpakking. "Met deze restyling stelt PLUS het product centraal en laat het nog meer zien dat PLUS staat voor Goed Eten", aldus de retailer.
Het is voor de klant overzichtelijker om te kiezen doordat er per productgroep een andere kleur gebruikt wordt. Daarnaast worden de verpakkingen minder bedrukt, zodat het verse product meer zichtbaar is. Tevens is een aantal producten voorzien van een recept om de klant extra te inspireren.
Voor de maaltijdsalades geldt dat er ook een verduurzaming plaatsvindt. Zo wordt het folie bedrukt zodat er geen aparte kartonnen sleeve meer nodig is. Dit bespaart zo’n 20.000 kg karton per jaar. Maar ook naar de ingrediënten is gekeken. Zo wordt er nu bijvoorbeeld gebruikgemaakt van Beter Leven kip.
Category manager Arnold Kreukniet: ”Bij de ontwikkeling van de nieuwe verpakking is gekeken naar duurzaamheid, commerciële aantrekkelijkheid en herkenbaarheid voor de klant. Uiteindelijk zorgt de verpakking ervoor dat de superverse panklaar producten goed zichtbaar zijn en er nóg aantrekkelijker uitzien. Want goed eten is gezond eten!’’
Het nieuwe design is met de wisseling van het zomer naar het winterassortiment ingestroomd. Ondertussen is het volledige gesneden groente assortiment voorzien van het nieuwe design.
Bron: PLUS