Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fruit Attraction

Broccoli Redi winnaar van Innovation Hub Awards

Het product Redi, van Bejo Ibérica, is de winnaar van de Innovation Hub Awards in de categorie Fresh Produce. Totaal waren er 10 groenten- en fruitproducten, die om deze erkenning streden.

De verdediging van elke finalist vond gisteren live plaats op het platform Fruit Attraction LIVEConnect. De jury bestond uit:

  • Francisco Javier Maté Caballero (Mapa)
  • Rubén Moratiel (Ceigram-UPM)
  • Gonzaga Ruíz de Gauna (Biovegen)
  • Camino Arroyo (Mapa)
  • Luis B. Martín Martín (Fepex)

De jury beoordeelde het voorstel van de inzendingen op het gebied van toepasbaarheid, innovatie, milieuduurzaamheid en sociale waarde.

Het winnende product, Redi, is een groenten met unieke eigenschappen die kleur en originaliteit toevoegt aan elke maaltijd. Redi kenmerkt zich niet alleen door de grote voedingswaarde, maar ook door zijn unieke smaak en opvallende uiterlijk. Het hoge gehalte aan natuurlijk voorkomende glucosinolaatverbindingen maakt Redi buitengewoon gezond. Redi heeft paarse scheuten, die bestaan uit zachte stengels die eindigen in kleine bloemhoofdjes. De kleur bevat meer antioxidanten dan normale broccoli, waardoor het zijn reputatie als superfood consolideert en versterkt.

De deelname van het bedrijf Bejo Ibérica aan de Innovation Hub heeft het bedrijf in staat gesteld om innovatie te presenteren aan de hele internationale AGF-sector als een van de pijlers van een moderne bedrijfstak, aangepast aan nieuwe consumentenprofielen.

Publicatiedatum: