De Deense supermarktketen Netto komt met een nieuwe app: Netto+. De app geeft niet alleen alle aanbiedingen, maar ook tegoed als consumenten iets gekocht hebben maar niet tevreden zijn.
Martin Hasgard Olesen, assortiment- en marketingdirecteur bij Netto: “Ook al doen we wat we kunnen om de meest verse producten te verkopen, het gebeurt soms dat je thuiskomt en het product niet aan je verwachtingen voldoet. Dat is vervelend, want niemand wordt er blij van om daarvoor nog eens naar de supermarkt te moeten. Daarom maken we het nu makkelijker dan ooit om je geld terug te krijgen.”
De tevredenheidsgarantie in de app werkt als volgt: de consument neemt een foto van het product, bijvoorbeeld een bruine avocado of groene aardappelen, en voegt een korte beschrijving toe. Het geld wordt teruggestort in de vorm van een digitale tegoedbon, die bij het eerstvolgende Nettobezoek verrekend wordt.
Aanbiedingen over naar mobiel
Ook de aanbiedingen zijn voortaan makkelijker te vinden. Zowel de gewone aanbiedingen, als specifieke, persoonlijke aanbiedingen zijn direct beschikbaar in de app.
Hasgard Olesen: “We hebben natuurlijk een hoop aanbiedingen, maar die zijn niet voor iedere klant even relevant. Als je geen kat hebt, hoef je ook geen kattenvoer en als vegetariër koop je waarschijnlijk niet veel kip. Met de persoonlijke aanbiedingen krijgt iedere klant eigen relevante aanbiedingen te zien, zo op je telefoon. Hoe beter we onze klanten kennen, hoe beter onze service kan zijn. Dat geldt voor de aanbiedingen maar ook voor de tevredenheidsgarantie. Door de app kennen we de persoon. Bovendien is de app gekoppeld aan je betaalpas en niet aan een klantenkaart, die we allemaal vaak vergeten.”
Over Netto+
Netto+ is de nieuwe app van Netto en bevat veel nieuwe functies om de consument een zo goed mogelijke ervaring tijdens het boodschappen doen te kunnen bieden.
In de app krijgen consumenten een overzicht van prijzen en persoonlijke aanbiedingen, terwijl ook alle kortingscoupons en tegoedbonnen automatisch worden opgeslagen. De app heeft biedt ook de functie ‘tevredenheidsgarantie’ die, zoals eerder uitgelegd, werkt door het nemen van een foto. Daarbij komen nog een nieuwe, intelligente boodschappenlijst en een prijsscanner. Op de langere termijn wordt het ook mogelijk om via de app te betalen: de consument scant zelf de producten en met een simpele swipe is alles betaald; zonder in de rij te staan of de boodschappen op de band te zetten.
Meer informatie is te vinden op: https://netto.dk/nettoplus/