Inhaalslag begonnen op concurrent Lidl

Aldi maakt 'sprong naar de 21ste eeuw' met eerste tv-commercial op Nederlandse tv

Aldi beleefde deze week een Primeur. Voor het eerst was de discounter met een reclame te zien op de Nederlandse tv. De commercial is een onderdeel van de marketingcampagne 'Natuurlijk wel, Aldi' waarmee het de Nederlandse consument de aantrekkelijkheid van de Discounter wil doen (her)ontdekken. Samenhangend met de commercials is het assortiment groenten en fruit ook uitgebreid in de bijna 500 filialen die de keten in Nederland heeft.

Begin 2020 kwam onderzoeksbureau Nielsen met de marktaandeelcijfers van de grote supermarktketens in Nederland. Daarbij zakte het marktaandeel van Aldi van 6,1 naar 5,9%. Al moet gezegd zijn dat de berekening voor deze supermarktketen in het bijzonder veranderde van geschatte naar daadwerkelijke cijfers. Toch was het duidelijk dat Aldi iets moest gaan doen en zette daarvoor haar bescheidenheid opzij om zich te laten zien met eenvoud, verantwoordelijkheid en betrouwbaarheid. Naast de commercials op tv zal de winkelketen ook meer zichtbaar zijn op social media en komt er een eigen klantenservice. 

Aldi wordt op de Nederlandse markt gedwongen deze 'sprong naar de 21ste eeuw' te maken volgens retaildeskundige Erik Hemmes in een interview met De Stentor. "De discounters Lidl en Aldi leverde begin dit jaar marktaandeel in. Maar waar Lidl een marktaandeel heeft van 10.7% met 425 winkels heeft Aldi een aandeel van 5,9% met 494 filialen. Ze zullen dus flink op de trom moeten slaan om de inhaalslag met Lidl te maken."

Naast de marketing is Aldi ook gestart met haar winkels aan te passen met nieuwe inrichtingen en meer ruimte voor groenten en fruit. Allemaal in de strijd om het marktaandeel weer terug op te krikken.

Bron: Aldi, De Stentor, AD

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven