Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Dochterbedrijven helpen Coop aan een lichte plus
De Zwitserse handelsgigant Coop heeft de omzetten het afgelopen jaar nominaal licht kunnen laten stijgen. Binnen de retailsector boekte het bedrijf echter iets minder omzet dan vorig jaar. De algemene omzetstijging is in eerste instantie vooral aan de dochterbedrijven te danken.
Volgens informatie van Coop is de totale omzet die het bedrijf binnen de retail, groothandel en in de productie behaald heeft, met 0,3% gestegen naar 27,8 miljard Zwitserse Frank. De reƫle groei (de nominale groei minus inflatie) bedroeg 1,5%. Dit bij een stijging van het verkoopareaal met 1% en de komst van 28 nieuwe verkoopplaatsen.
Terwijl de omzet die het concern behaalde binnen haar kerngebied retail met 0,5% daalde naar 11,0 miljard Zwitserse Frank, steeg de omzet van de dochterbedrijven in totaal met 5% naar 3,8 miljard Zwitserse Frank. Net als in de afgelopen jaren bewees 'Mineraloel AG' zich als een belangrijke steunpilaar binnen de Coop-groep. De omzet van Mineraloel AG steeg namelijk met 7,9% naar 2,7 miljard Zwitserse Frank. Maar ook de apotheken-groep 'Vitality' ontwikkelde zich dynamisch (+6,8% naar 141 miljoen Zwitserse Frank) en de online handel 'Coop@home' kon haar verkopen zelfs met 12,6% verhogen en behaalde een omzet van 96 miljoen Zwitserse Frank.