Deense supermarkt ziet duidelijke stijging in afzet voorverpakte AGF

Bij een filiaal van de Deense supermarktketen Superbrugsen in Søndersø, op Funen, merkt filiaalmanager Michael Bjerg dat enkele inkoopgewoonten van zijn klanten tijdens de coronacrisis veranderd lijken te zijn: “Ik zie een toename in de verkoop van in plastic verpakte groenten en fruit. Er zit een duidelijk flow in, dus consumenten voelen zich ongetwijfeld op een bepaalde manier veiliger bij verpakte producten.” Bjerg schat dat ongeveer 15 procent van de verkoop van groente en fruit is verschoven van niet-verpakte naar verpakte producten, wat zijn vermoeden sterkt dat consumenten op zoveel mogelijk manieren besmettingsgevaar proberen te voorkomen.

En waar het aantal klanten eerder tijdens de coronacrisis nog terugliep, merkt Bjerg nu dat het aantal klanten begint te normaliseren: “Onze klantenstroom is weer normaal geworden en we kunnen ook zien dat onze online verkoop inmiddels daalt ten opzichte van de beginperiode van de crisis.” De laatste tijd trekt de supermarkt weer meer klanten, dus over het algemeen gezien is het totale aantal klanten niet gedaald.

Benutten van openingstijden
Naast een toename in de verkoop van verpakte groenten en fruit valt nog een inkoopgewoonte op, zo meldt Bjerg: “We zien dat consumenten de openingstijden goed benutten en op veel verschillende tijdstippen naar de winkel komen. Ook is de verkoop per klant nog steeds hoog, niet meer zo hoog als in het begin van de coronacrisis, maar nog steeds hoger dan normaal. Het lijkt er dus op dat consumenten hun inkopen verzamelen en meer in één keer kopen.”

Bron: fyens.dk


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven