Is de Nederlandse consument aan het hamsteren?

Hamstergedrag vanwege paniek over het coronavirus heeft ook bij diverse supermarkten in Nederland tot lege schappen geleid. Volgens de supermarkten zelf valt het allemaal wel mee, maar in sommige winkels treffen klanten toch lege schappen aan. 

Op social media regent het klachten én foto's van klanten die zich verbazen over de lege schappen.

"Er is een run op handgels, zakdoekjes, toiletpapier en zeep, maar ook de blikconserven, deegwaren en soepen verkopen beter dan gemiddeld", zegt communicatieadviseur Laura Valks-Piessens van Jumbo tegen de Volkskrant

Een woordvoerder van Albert Heijn zegt tegen RTL Nieuws dat er een 'kleine stijging' is in de vraag naar houdbare producten en reinigings- en schoonmaakmiddelen. Producten die meer dan anders worden verkocht, 'blijven we aanvullen waar mogelijk'.


Foto van bijna leeg AGF-schap op social media

 

 

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven