Walmart

3D-technologie voor de online-verkoop van groenten en fruit

Een vorig jaar door Nielsen gepubliceerd onderzoek geeft aan dat 60% van de Amerikaanse huishoudens over tien jaar voedsel online zal kopen. Toonaangevende retailers zoals Walmart passen hun bedrijfsmodel al aan de behoeften van de toekomstige consument aan.

Om de consument reeds vertrouwd te maken met de online aankoop van groenten en fruit, werkt Walmart aan een digitaal systeem waarmee de klant verse producten in driedimensionale afbeeldingen kan zien vooraleer die online te kopen. Na de aankoop worden de producten aan huis geleverd of kan de klant die ophalen in de supermarkt. Het systeem heet Fresh Online Experience (FOE) en wordt ook gepatenteerd.

Het FOE vervangt de archieffoto's die de supermarkten momenteel gebruiken om hun groenten en fruit online te verkopen. Een driedimensionale scan zal de klant producten laten zien die geselecteerd worden door de winkelmedewerkers.

Hoe het werkt
Eerst vraagt de klant om een specifiek product op basis van een archieffoto en/of beschrijving. Daarna gebruikt een winkelbediende een 3D-scanner om het beeld van het product in kwestie dat in de winkel ligt vast te leggen. Dat beeld wordt naar de klant gestuurd, die dan beslist het product te kopen of af te wijzen. De klant mag maar een beperkt aantal keren producten weigeren.

Bron: CBInsights / simfruit.cl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven