Peter van Halder Grootverbruik verder onder nieuwe naam HAK Fresh

Verse groentenspecialist Peter van Halder uit Den Bosch, sinds 2017 onderdeel van HAK, gaat met ingang van 1 januari 2020 zijn klanten in de grootverbruik-, out of home- en retailkanalen bedienen onder de naam HAK Fresh. De naamsverandering volgt op diverse investeringen die afgelopen twee jaar bij Peter van Halder zijn gedaan. De groentenspecialist verwacht naast zijn bestaande markt van professioneel grootverbruik door middel van de HAK naam sneller voet aan de grond te krijgen met vers verwerkte groentenconcepten in andere kanalen en markten, waaronder Duitsland en België.

Overname
Sinds de overname van Peter van Halder Grootverbruik door HAK in 2017 is er achter de schermen veel gebeurd. Met een strategische heroriëntatie is HAK zich vanuit zijn tweede productielocatie in Den Bosch meer gaan richten op de productie van groenteningrediënten met toegevoegde waarde in gemak en smaakbeleving. Daarnaast is er ook geïnvesteerd in nieuwe kwaliteitssystemen, extra productiecapaciteit en technologie, personeel en vernieuwing van het productassortiment. Het komend jaar zullen de nieuwe high risk en high care productielocaties gereed komen, waarmee HAK Fresh klaar moet zijn voor de toekomst. 

Focus HAK Fresh
HAK Fresh richt zich met tailormade groentenconcepten en -oplossingen op het verrijken van maaltijden (zoals salades, pizza’s en broodjes) voor een grote diversiteit aan klanten. Arnoud van Os, directeur van HAK Fresh, zegt in een toelichting: “Waar in het verleden vooral de focus lag op sec vers gesneden groenten, worden deze nu voor onze klanten verbeterd door middel van technieken als grillen, roosteren, blancheren, marineren en pekelen. Ook vleesvervangers op basis van plantaardige ingrediënten behoren tot onze specialiteiten. Deze ‘ready-to-eat’ groenten leveren we niet alleen aan klanten in het foodservice-kanaal, maar ook aan grote retailketens. Zij bieden steeds vaker verse kant-en-klare bereidingen op de winkelvloer aan, door het zogenaamde 'blurren' tussen de traditionele supermarkt en foodservice in.”

“Peter van Halder is een mooie aanvulling op ons bestaande aanbod van groenten en peulvruchten in pot en stazak", laat HAK CEO Timo Hoogeboom weten. "Met de naam HAK Fresh willen we benadrukken dat we doelgroepen in grootverbruik, out of home en retail, via ons bedrijf in Den Bosch, ook met versconcepten de kwaliteit en professionaliteit van HAK kunnen bieden." Van Os vult aan: "We schuiven steeds meer op naar versproducten die voor onze klanten op de werkvloer en andere aanbieders lastig te maken zijn. Uiteraard blijven we in out of Home en de foodservicekanalen ook gewoon de vers gesneden groenten leveren, maar nu inclusief nieuwe mogelijkheden en vernieuwende concepten.”

De eerste reacties uit de markt op de nieuwe naam zijn volgens Van Os positief. “Onze klanten zien dat de overname door HAK ons in staat heeft gesteld een flinke professionaliseringsslag te maken in een markt die in alle afzetkanalen heel hard groeit en nog harder zal groeien in de toekomst.”

Voor meer informatie:
HAK
T: 0183-446500 
W: www.hak.nl 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven