Florette verwacht een recordomzet te halen

Florette, gespecialiseerd in gesneden groenten en fruit, verwacht aan het eind van 2019 een recordomzet van 215 miljoen euro te behalen, wat een stijging betekent van 4,8 % in vergelijking met het voorafgaande jaar. De firma heeft dit jaar een positieve balans afgesloten en staat in 2020 voor nieuwe uitdagingen zoals het voorzetten van het moderniseringsproces  met de nadruk op duurzaamheid en onderzoek en daarnaast het verhogen van het aantal initiatieven van Compromiso Florette. Hiermee hoopt men een positief effect  te hebben op de directe leefomgeving van de consumenten. 

In 2018 werd in 84 % van de Spaanse huishoudens verpakte salade gegeten. Volgens de gegevens van het Ministerie van Landbouw, Visserij en Voeding is deze voedingscategorie het snelst gegroeid in Spanje. Voor wat betreft de verdeling over de verschillende regio's, in Catalonië en de regio's Madrid en Valencia worden de meeste verpakte salades gegeten. Florette heeft niet alleen een leidende positie in deze regio's, maar heeft ook een enorme groei van 35 % doorgemaakt in Galicië. Dit is ruim boven de groei van de markt in het algemeen, welke 18% bedraagt.

Ook het aantal verkooppunten van Florette Food Service in Spanje zal aan het eind van het jaar met 2000 zijn toegenomen, waarmee het totaal op 15.000 komt.  Deze toename wordt met name opgewekt door de groei van de quickservice markt. 

Het bedrijf geeft aan zich te richten op kant-en-klaar maaltijden. Dit is de categorie met de meeste groei (+9%). Het bedrijf speelt in op de groeiende behoefte thuis aan eenvoudige maaltijden en wil zich nu en in de toekomst blijven richten op gezonde oplossingen, smakelijk en compleet . 'Deze kant-en-klaar maaltijden met verse groenten zullen de komende vijf jaar 60% van de omzet gaan uitmaken', benadrukt Fermín Aldaz, commercieel directeur van Florette.

Florette Ibérica is in 1988 begonnen in Navarra als  het bedrijf Vega Mayor en maakt sinds 2001 deel uit van de Florette groep. Alle producten van Florette worden geteeld en verwerkt in Spanje. Ze worden dagelijks verkocht op 14.000 verkooppunten in Spanje en Portugal  en staan in meer dan 13.000 restaurants op het menu.

Bron: Europa Press


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven