De proef van Lidl om producten die bijna over de houdbaarheidsdatum heen zijn, aan te bieden voor 25 cent is een groot succes. Zo'n groot succes dat de supermarktketen heeft besloten om de actie 'Verspil mij niet, ik ben nog goed' voor het einde van het jaar uit te breiden naar alle winkels in Nederland.
Ongeveer 1,5 week geleden begon de Lidl een proef met het aanbieden van spotgoedkope producten die bijna over de datum zijn. Deze pilot lanceerden ze in twintig winkels rond Amersfoort en in het Gooi. Onder de aangeboden producten vallen niet alleen groenten en fruit, maar ook vlees, brood en gekoelde producten. De consument moet de producten vaak dezelfde dag nog consumeren. Omdat deze proef zo'n succes bleek, heeft Lidl bekendgemaakt dat ze nog voor het einde van dit jaar de actie zullen uitbreiden naar alle winkels in Nederland.




Abonneren
Vacatures
"Tweetende AGF'ers"
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Surseance van betaling aangevraagd door ontwikkelaar eerste selectieve asperge-oogstmachine
- Fotoreportage ALV GroentenFruit Huis op Floriade
- AGF-groothandel Gebrs van Aarle viert zonnig 55-jarig jubileum
- "Hier is echt nog veel meer uit te halen"
- Greenyard haalt 90 miljoen euro op met vastgoedtransactie
Top 5 - afgelopen maand
- "Klokprijzen asperges en aardbeien onder de kostprijs"
- Groente- en fruitbewerkingsmachines, rollend materieel en inventaris van J.M. Levarht & Zonen B.V. in online veiling
- Wit-Rusland heft embargo op invoer van Europese groenten en fruit op
- Fortuna Frutos UK in surseance van betaling
- The Greenery behaalt positief resultaat over 2021, winstuitkering voor leden
Weer
Groenten en fruit voor 25 cent nog dit jaar in alle Lidl-winkels
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-24 VK: CEO Rowe stapt op bij M&S
- 2022-05-23 Lidl doorbreekt omzetgrens van € 100 mld
- 2022-05-23 "Supermarkten zijn door inflatie ook genoodzaakt prijzen te verhogen"
- 2022-05-23 ACM geeft groen licht voor overname Plus-en Coopwinkels door Boni
- 2022-05-23 Lidl combineert winkels en appartementen in Brussel
- 2022-05-20 Tesco introduceert Better Baskets-gezondheidscampagne
- 2022-05-19 Eigen loyalty-app voor supermarktondernemers
- 2022-05-19 Een op de vier Britten slaat maaltijden over vanwege inflatie
- 2022-05-18 Britten switchen van winkel en product vanwege hoge kosten voor levensonderhoud
- 2022-05-18 Na vijf jaar is het zover: supermarkt Lidl opent in Schuytgraaf, met veel groente en fruit
- 2022-05-18 Kosten gezinsmaaltijdbox jaarlijks gemiddeld €2.477
- 2022-05-18 Dirk stopt met TV-reclame en breidt uit met nieuwe winkels en Scan&Go kassa's
- 2022-05-18 Duurzaam Home Shop Center Albert Heijn Utrecht feestelijk geopend
- 2022-05-17 Tsjechische tak van Britse supermarktketen Iceland vraagt faillissement aan
- 2022-05-16 Lidl verhoogt minimum startloon in Duitsland
- 2022-05-16 Tesco wil e-commerceruimte opvullen met verhuur flexplekken
- 2022-05-13 Duitse Metro boekt nettoverlies van € 284 mln
- 2022-05-13 Delhaize lanceert abonnement voor thuislevering
- 2022-05-13 "Coop onder €60.000 gaat niet naar Plus"
- 2022-05-12 Spar betreedt Letse markt