Lidl wil Aldi de loef afsteken met bio-producten

Onder de Duitse discounters is Aldi nog steeds de marktleider op het gebied van bio. Dat staat aartsrivaal Lidl natuurlijk helemaal niet aan. Geen wonder dat de discounter steeds weer iets nieuws bedenkt. De eeuwige strijd om de bio-klanten gaat dus verder.
 
Lidl zet daarbij vooral in op de biologische eigen merken en Bioland-producten. De folders staan er vol mee. En in januari veroorzaakte Lidl werkelijk oproer in de conventionele branche doordat de hoogwaardige bio-teeltvereniging Bioland zich voor het eerst had ingelaten met een discounter. Daardoor kon Lidl de eerste eigen merkproducten met het Bioland-keurmerk introduceren.

De concurrentie van de discounter slaapt niet
Maar Aldi laat dit natuurlijk niet zomaar over zich heen gaan. De discounter geldt als grootste Duitse bio-verkoper en deze positie wil men ook niet verliezen. In tegendeel, het doel is om deze positie verder uit te breiden. Door meer reclame te maken en met leuke acties probeert Aldi de bio-klanten blijvend aan zich te binden. Het is ook spannend wat pionier Tegut bedenkt om de concurrentie het hoofd te bieden. Het hoofdkantoor in Fulda is trots op het bio-aandeel van circa 26 procent die het handelsbedrijf registreert. Daarmee hebben ze het grootste bio-aandeel in de hele branche. Hun reclame-optredens passen hier dan ook bij. Met het motto "Lieve bio-vrienden, dit is voor jullie" proberen ze de klanten te overtuigen.

Discounter Lidl blijft aan zet
Dat alles kan Lidl niet choqueren. Beetje bij beetje breidt het bedrijf haar bio-assortiment uit. De discounter heeft inmiddels vijftig biologische eigen merk producten met Bioland-keurmerk in het assortiment. Helemaal nieuw daarbij zijn onder andere Duitse wijnen. Bovendien wil Lidl tot het einde van het jaar al haar biologische eigen merk producten van het Bioland-keurmerk gaan voorzien. Tot nu toe was dat alleen aan de vakhandel voorbehouden. De slogan "Maak je leven bio" is dan ook erg passend. Lidl promoot daarmee haar eigen merken die nog geen Bioland-keurmerk hebben. Daartoe horen bijvoorbeeld pannenkoeken, diepvriesvoeding en ook gedroogd fruit in bio-kwaliteit. Het doel is om het bio-aandeel te vergroten naar circa vijf procent.

Bron: Chip


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven