Vegan ijs van groenten, fruit, insecten en zeewier in de schappen bij Lidl

Insecten, granola met meelwormpoeder, zeewier-wraps, vegan ijs en ‘rescue food’. Supermarktketen Lidl organiseert vanaf 27 juni, in samenwerking met incubator StartLife, de themaweek ‘FutureGoods’. Een week lang liggen er bijzondere, duurzame en innovatieve producten in de schappen van alle ruim 400 Lidl-filialen in Nederland, afkomstig van jonge lokale start-ups en leveranciers.

Supermarktketen presenteert vanaf 27 juni duurzame producten van de toekomst tijdens themaweek ‘FutureGoods’
Op zoek naar ideeën die vernieuwend, gezond of duurzaam zijn, deed de supermarkt afgelopen zomer een oproep om ‘FutureGoods’ te pitchen. Daar werd massaal gehoor aan gegeven. Een organisatiebrede jury heeft uiteindelijk 12 leveranciers gekozen die tijdens de themaweek schapruimte krijgen bij Lidl. Daarnaast hebben de gekozen startups en leveranciers ook trajectbegeleiding van Lidl en StartLife gekregen, om zo door te groeien naar grootschalige productie.

“De consument kiest steeds meer voor plantaardige- of duurzame producten. Met de FutureGoods themaweek maakt Lidl deze innovatieve producten voor een brede doelgroep toegankelijk. Daarnaast bieden we lokale leveranciers de kans om met hun unieke concept in de schappen van alle Lidl-winkels te liggen’’, aldus Erik van den Hoogen, senior-manager inkoop bij Lidl Nederland.

De deelnemende ondernemers en producten zijn:
Startups van StartLife:

  • Gigi Gelato – Gigi’s is 100% vegan ijs gemaakt van fruit en groente
  • Seamore – heeft als missie de wereld kennis te laten maken met het eten van zeewier via zeewierwraps
  • Farmer&Foodie – streeft ernaar de foodprint zo laag mogelijk te houden voor haar wortel- en tomaten burger
  • Krusli – Cruesli gemaakt van reststromenvoedsel, ook wel ‘rescue food’ genoemd voor een duurzaam ontbijt 

Startups van StartHub:

  • Zzinga – Een duurzaam en licht alcoholisch drankje. Een nieuwe variant op honingwijn die helpt bij de bescherming van bijen
  • Banabar - Banabar is de eerste biologische fruit- en notenreep op basis van gedroogde banaan in de Nederlandse markt

Bron: WUR


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven