Oracle biedt veilige en transparante keten

Nu de retailsector complexer dan ooit is, werkt Oracle aan slimme software waardoor consumenten vertrouwen kunnen hebben in de producten die ze kopen en die retailers in staat stelt snel in te grijpen bij incidenten.

Consumenten zijn niet alleen op zoek naar kwalitatieve producten tegen redelijke prijzen maar willen ook de garantie dat de producten die zij in huis halen veilig en ethisch verantwoord zijn. Dit vraagt van retailers dat zij transparant zijn over hun wereldwijde toeleveringsketen. Dankzij de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van rapportering en analyse en de voortdurende uitbreiding van integratiemogelijkheden helpt Oracle Retail Brand Compliance Management Cloud Service retailers de integriteit van hun producten te monitoren om hun merken te beschermen en de ervaring voor hun klanten te verbeteren.

Oracle Retail Brand Compliance werd specifiek ontwikkeld om retailers, restaurants en producenten in staat te stellen hun producten in te kopen, te ontwikkelen, traceren en vermarkten. Zodra de producten ontwikkeld zijn, controleert en beheert de oplossing alle aspecten van het proces om een nauwkeurig en gecertificeerde etikettering te creëren die in overeenstemming is met de regelgeving. Op deze manier kunnen merken snel en accuraat reageren op incidenten.  

Oracle Retail
Oracle is een modern platform voor de retailsector en biedt retailers een uitgebreid, open en geïntegreerd platform voor de beste zakelijke toepassingen, clouddiensten en hardware. Gerenommeerde mode- en kruideniersketens maken al gebruik van de oplossingen van Oracle om hun operationele flexibiliteit te verhogen en de klantervaring te verbeteren.

In 2016 tastte een Listeria-uitbraak het imago van diverse retailers aan. Besmette diepgevroren groenten en fruit afkomstig uit één bepaalde verwerkingsfaciliteit waren in ruim 358 consumentenproducten verwerkt die onder 42 verschillende merknamen werden verkocht. Eén bekende retailer die gebruikmaakte van Oracle Retail Brand Compliance kon de betreffende producten snel opsporen en haar klanten tijdig informeren, waardoor het risico op besmetting kleiner was. 

"Voor retailers is zichtbaarheid gedurende de hele toeleveringsketen een 'gamechanger' die het verschil tussen minuten en weken kan betekenen bij het reageren op incidenten zoals het terugroepen van besmette voedingsproducten. Naast het voorkomen van imagoschade kan het ook letterlijk het verschil tussen leven of dood betekenen," aldus Paul Woodward, directeur van Oracle Retail. 

Kijk op www.oracle.com/retail  voor meer informatie. 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven