Picnic sloot 2017 af met 45,5 miljoen verlies

Picnic International heeft 2017 afgesloten met een verlies van 45,5 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarrekening, die de holding boven de online supermarkt onlangs heeft ingediend. Een jaar eerder bedroeg het verlies nog 5,8 miljoen euro. Volgens topman Michiel Muller zijn de rode cijfers het gevolg van 'het enorme investeringsprogramma' dat Picnic heeft ingezet. 

Het bruto operationeel resultaat van Picnic kwam in 2017 uit op 13,4 miljoen euro, terwijl de totale kosten 61,8 miljoen euro bedroegen. De omzet lag volgens Muller op ongeveer 100 miljoen euro, een bedrag dat in 2018 ongeveer is verdubbeld. 

Picnic is de afgelopen 2 jaar hard gegroeid, waarbij meerdere distributiecentra zijn geopend om capaciteit te creëren. "De komende jaren zullen we die capaciteit vullen met bestellingen." Tegelijkertijd wordt er verder geïnvesteerd in groei. "Regelmatig stellen we ons groeipad bij en kiezen we voor investeringen. Daarmee vergroten we onze capaciteit, maar verschuift de winstgevendheid misschien iets naar een later tijdstip", aldus Muller

Muller voorspelde vorig jaar dat Picnic in 2020 winstgevend zal zijn, maar investeren in groei heeft voorlopig prioriteit. "Wij hebben daar wel een idee en plan bij. Maar je ziet nu nog heel duidelijk dat de kosten boven de baten uitgaan. Het verlies van vandaag is de winst van morgen."

Bron: RetailNews / Business Insider


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven