‘Imagine a World Without Potatoes’

Wereldwijde campagne hoopt aardappelen weer op het menu te zetten

Een wereldwijde campagne die volgend jaar start, moet de neerwaartse trend van aardappelconsumptie gaan tackelen. 

‘Imagine a World Without Potatoes’, een campagne die aangevoerd wordt door het Internationale Aardappel Centrum in Peru, krijgt de steun van aardappelgiganten als McCain Foods en PepsiCo en Ierse, Canadese, Australische, Chinese, Russische en Noorse sectorpartners. 

Campagneleider Marc de Beaufort: "Mensen zijn niet meer enthousiast over aardappelen. Ze stappen de supermarkt in en bewonderen de heerlijke aardbeien en asperges. Aardappelen slaan ze over, omdat die geen emoties oproepen."

"We houden er niet meer van. De beste manier om ze terug te brengen, is door je een leven zonder aardappelen voor te stellen."

Pressandjournal.co.uk citeert De Beaufort: “De sector hoeft niet veel geld te spenderen. Ze moeten alleen hun campagnes aanpassen. Dat werkt in Rusland, Latijns-Amerika, overal."


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019