Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Het doel is dat de vraag niet tot stilstand komt te staan"

Spaanse exotenexporteurs werken aan gezamenlijke promotie in Europa

De belangrijkste Spaanse afzetbedrijven van tropisch fruit, gelegen in de regio Axarquía, waar het grootste deel van de nationale teelt van mango's en avocado's zich bevindt, werken aan een overeenkomst voor de gezamenlijke promotie van hun producten in Europa.

Dat zei David del Pino, gespecialiseerd adviseur in de marketing van de agrovoedingssector tijdens de conferentie "Enclave Agrario".

Del Pino vertelde dat de afzetbedrijven van tropisch fruit in de afgelopen jaren voorbereidend moderniseringswerk hebben verricht, waardoor ze nu hun promotie kunnen versterken.

"We hebben grote bedrijven die sterk geprofessionaliseerd zijn en daardoor kunnen we de sprong naar het volgende niveau wagen, zoals dit akkoord voor de gezamenlijke ontwikkeling van promotieprogramma's voor tropisch fruit in Europa", gaf hij aan.

Del Pino lichtte toe dat tijdens de Fruit Attraction beurs in Madrid van volgende week behandeld zal worden hoe deze promotie tot stand gebracht gaat worden. Hij noemde dat het van belang is dat het bedrijven uit de sector zelf zijn die aan het hoofd staan.

"Het doel is dat de vraag naar tropisch fruit, die in de afgelopen jaren een aanhoudende groei kent, niet zal stoppen en dat we door kunnen gaan met het verwerven van marktaandeel in Europa", voegt hij toe.

Met betrekking tot het feit dat de nationale teelt van dit type fruit beperkt is tot bepaalde regio's, zoals Axarquía of de tropische kust van Granada, stelde Del Pino dat dat gezien moet worden "als een kans om een oorsprongsbenaming te claimen".

Voor de afzet van groenten- en fruitproducten in het algemeen adviseerde hij om die eigenschappen te benadrukken waardoor de koopwaar als "premium" gezien wordt. Ook zei de adviseur dat "de laagste prijs niet de enige factor is die ertoe doet in de afzet".

Del Pino stelde voor om in te zetten op een kwaliteitsconcept dat past bij de grote huidige consumptietrends, met aandacht voor gezondheid, duurzaamheid, authenticiteit en nabijheid.

De beurs "Enclave Agrario", georganiseerd door de Unicaja bank, is onderdeel van een reeks ontmoetingen met ondernemers in de sector die in verschillende Spaanse gemeenten plaatsvindt. Het doel is om nieuwe trends en ondernemersstrategieën te analyseren, evenals het belang van de agrovoedingssector voor de Spaanse economie.

Publicatiedatum: