Verkoopseizoen Migo® peer al in oktober van start dankzij goede groeiomstandigheden

De oogst van de Migo® peer is voltooid. Dankzij de overvloed aan zon en warmte hebben de telers de beschikking over een zoete, knapperige peer, die sappig is en vol van smaak. "We hadden dit jaar een uitzonderlijk groeiseizoen", aldus Urs Luder, CEO van GKE NV, de Variety Manager van de peer met merknaam Migo®. "De warme en zonnige zomer zorgde voor optimale omstandigheden om deze groene peer met een gladde schil te telen en gaf de peer zeker een extra vleugje smaak". 

De goede groeiomstandigheden van dit jaar bieden de Migo® partners de mogelijkheid om het verkoopseizoen al begin oktober te starten. Er is voldoende volume van de vriendelijke Migo® beschikbaar om te voldoen aan de snel stijgende vraag in de afzetgebieden. De verkoop zal worden ondersteund door een uitgebreid marketingprogramma met een gezonde combinatie van degustaties, roadshows met de speciaal ontworpen Migo® Food Truck, sociale media en on-/offline PR. In sommige landen zal de succesvolle samenwerking met liefdadigheidsorganisaties zoals de CliniClowns net als vorig jaar worden voortgezet, die samen met de Migo® peer geluk en een glimlach op het gezicht van de consumenten van alle leeftijden toveren. 


De Migo® peer is vanaf nu te koop bij vooraanstaande supermarkten. Migo® wordt momenteel geteeld door telers van de drie GKE-partners:, Fruitmasters (Nederland), BelOrta (België) en Württembergische Obstgenossenschaft (marketing via Obst vom Bodensee Vertriebsgesellschaft, Duitsland).

Voor meer informatie:
Urs Luder
CEO GKE NV
tel. +32 477 94 80 66
urs.luder@gkefruit.com  
www.migopear.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven