Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Coca-Cola en Nivea binnenkort ook bij Aldi
Duitsland - Boodschappen doen bij Aldi is tegenwoordig niet meer vergelijkbaar met het winkelbezoek enkele jaren geleden. Waar vroeger alleen chocolade van 'Chateau' of vruchtensap van 'Rio d'oro' stond, vind je inmiddels steeds meer bekende namen. Haribo kan de consument al lang bij Aldi kopen en sinds februari biedt niet alleen meer Aldi Nord, maar ook Aldi Süd zoetwaren van Ferrero aan.
Vanaf komende week wil Aldi nog een stap verder gaan: volgens een bericht in het Duitse vakblad 'Lebensmittelzeitung' wil Aldi frisdranken van Coca-Cola gaan verkopen. Daarnaast zou Aldi ook met talrijke andere producenten van merkartikelen over de verkoop van hun producten onderhandelen. Zo zou de discounter met cosmeticaconcern Beiersdorf in gesprek zijn over de verkoop van producten van het merk Nivea. Ook zijn er aanwijzingen dat Aldi haarshampoo van het merk El Vital van L'Oréal en Persil-wasmiddel van Henkel zou kunnen gaan verkopen. Aldi heeft echter nog niks van dit alles bevestigd.
Aldi had tot nu toe maar weinig merkproducten in het assortiment. Bij aartsrivaal Lidl is het merkassortiment daarentegen duidelijk groter. Door meer merkartikelen aan te gaan bieden, zou Aldi kunnen proberen om haar positie binnen de levensmiddelenhandel te verbeteren. Het aanbod van alleen no-name producten is tegenwoordig namelijk kennelijk niet meer genoeg om klanten naar een discounter te lokken. In het eerste halfjaar van 2012 groeiden concurrenten Penny en Lidl namelijk sterker dan marktleider Aldi.